Tuesday, April 23, 2024

Πως χρησιμοποιούμε τις μηχανές αναζήτησης

Good News

Ria T.
Ria T.https://www.multihosting.gr/blog
Υπεύθυνη διαχείρισης περιεχομένου του blog και των Social Media της Multihosting.

Την περασμένη εβδομάδα αναφερθήκαμε στο δεύτερο, και τελευταίο, μέρος του αφιερώματος μας στον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούν. Εφοδιασμένοι με τη γνώση αυτή, προχωρούμε να γνωριστούμε με τον σημαντικότερο σως παράγοντα που οφείλουμε να λάβουμε υπ’ όψη μας προτού χτίσουμε μια online στρατηγική marketing. Το σημερινό μας αφιέρωμα αφορά στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τις μηχανές αναζήτησης και η κατανόηση του κοινού μας. Όταν αντιληφθείτε τι αναζητεί ο μέσος χρήστης των μηχανών αναζήτησης, και πιο συγκεκριμένα το δικό σας target group, τότε μπορείτε πιο αποτελεσματικά να τους προσεγγίσετε και να τους διατηρήσετε.

Στην MultiHosting μας αρέσει να σας λέμε «Χτίστε την ιστοσελίδα σας για τους χρήστες, όχι για τις μηχανές αναζήτησης». Όταν ο χρήστης έχει μια κακή εμπειρία πλοηγούμενος στην ιστοσελίδα σας, όταν δεν μπορεί να κάνει αυτό που θέλει ή δεν βρίσκει ότι αναζητεί, συχνά αυτό σχετίζεται με κακή απόδοση στις μηχανές αναζήτησης. Από την άλλη, όταν οι χρήστες μείνουν ικανοποιημένοι από την ιστοσελίδα σας, μια θετική εμπειρία δημιουργείται, τόσο με την μηχανή αναζήτησης, όσο και με την ιστοσελίδα που παρείχε τις πληροφορίες ή το αποτέλεσμα.

Τι ψάχνουν οι χρήστες;

Υπάρχουν τριών τύπων ερωτήματα που απευθύνουν συνήθως οι χρήστες προς τις μηχανές αναζήτησης:

  1. «Θέλω να κάνω» [Transcactional Queries]: Ερωτήσεις δράσεως, όπως «θέλω να αγοράσω ένα αεροπορικό εισιτήριο» ή «θέλω να ακούσω το τραγούδι Strangers in the night»
  2. «Θέλω να μάθω» [Informational Queries]: Όταν ο χρήστης αναζητεί πληροφορίες, όπως το όνομα της μπάντας που τραγουδά ο Sivert Hoyem ή το καλύτερο εστιατόριο στην Αθήνα
  3. «Θέλω να πάω» [Navigational Queries]: Όταν ο χρήστης αναζητεί έναν συγκεκριμένο online προορισμό όπως η ιστοσελίδα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου ή η διαδικτυακή παρουσία της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα».

Όταν οι επισκέπτες πληκτρολογήσουν το ερώτημά τους στην μηχανή αναζήτησης και έρθουν στην ιστοσελίδα σας, θα μείνουν ικανοποιημένοι με ότι βρουν; Αυτό είναι το βασικότερο ερώτημα στο οποίο καθημερινά οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν εκατομμύρια φορές να δώσουν απάντηση. Όπως προαναφέραμε στα προηγούμενα άρθρα μας, ο κύριος στόχος της μηχανής αναζήτησης είναι να προσφέρει τα σωστά αποτελέσματα στους χρήστες της.

Όλα ξεκινούν, λοιπόν, με τις λέξεις που πληκτρολογούνται σε ένα μικρό λευκό κουτάκι….

Η Ευρύτερη Εικόνα με τα Εκπληκτικά Δεδομένα

Αναρωτηθήκατε ποτέ: γιατί να επενδύσω χρήμα, κόπο, και πόρους στην βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων μου για τις μηχανές αναζήτησης; Όταν κοιτάξετε το ευρύτερο πλάισιο της χρήσης των μηχανών αναζήτησης, θα βρείτε πολλά και εκπληκτικά δεδομένα από πολλαπλές έρευνες που κατά καιρούς έχουν πραγματοποιηθεί. Ακολουθεί μια μικρή γεύση από τα πλέον πρόσφατα, σχετικά, πολύτιμα αυτά δεδομένα, όχι μόνο για να κατανοήσετε πως οι χρήστες αναζητούν στο διαδίκτυο, μα για να σας εξηγήσουμε με απτά επιχειρήματα πόσο σημαντική είναι η δύναμη της αναζήτησης.

Οι κάτοικοι της Αμερικής πραγματοποίησαν 20.3 δισεκατομμύρια αναζητήσεις σε έναν μήνα του έτους 2011. Το Google αναδείχθηκε βασιλιάς με 13.4 δις των αναζητήσεων να γίνονται μέσα από τις σελίδες του!

  1. Το 67.7% των συνολικών αναζητήσεων που έλαβαν χώρα το 2011 πραγματοποιήθηκαν μέσω της Google!
  2. Σύμφωνα με τα δεδομένα της StatCounter, η μηχανή αναζήτησης της Google στέλνει επισκέπτες στις ιστοσελίδες ανα τον κόσμο σε ποσοστό 90.62%. Ακολουθεί το Yahoo! με ποσοστό 3.78%, η Bing με ποσοστό 3.72%, το Ask Jeeves με ποσοστό 0.36% και η Baidu με 0.35%.
  3. Έρευνα της Forrester ανέφερε ότι το 2016 θα επενδυθούν στο online marketing περίπου 77 δισεκατομμύρια δολάρια, περίπου, δηλαδή, το 26% του συνδυασμένου διαφημιστικού budget του έτους!
  4. Η ιστοσελίδα που εμφανίζεται στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων της Google για οποιοδήποτε αναζήτηση, λαμβάνει 18.2% CTR. Αντίστοιχα, η δεύτερη θέση προσφέρει 10.1%, η τρίτη 7.2%, η 4η 4,8% και κάθε άλλη θέση λιγότερο από 2%.
  5. Το 76% των κατοίκων της Αμεμρικής χρησιμοποιεί μηχανές αναζήτησης για να εντοπίσει τοπικές επιχειρήσεις. Γενικά, περίπου το 57% των ανθρώπων πλέον στρέφεται στο Διαδίκτυο για πληροφορίες που ανήκουν στο φάσμα του Χρυσού Οδηγού, με το υπόλοιπο 43% να χρησιμοποιεί τις παραδοσιακές εφημερίδες.

Όλα αυτά τα δεδομένα μας οδηγούν σε σημαντικές αποφάσεις σχετικά με την βαρύτητα των μηχανών αναζήτησης και του online marketing.

  1. Η αναζήτηση είναι πολύ, πολύ δημοφιλής. Με ρυθμό ανάπτυξης 20% ετησίως, φτάνει πλέον σε δισεκατομμύρια χρηστών παγκοσμίως.
  2. Η αναζήτηση οδηγεί τις εξελίξεις σε σημαντικό βαθμό στον τομέα του online και offline εμπορίου
  3. Η υψηλότερη κατάταξη μεταξύ των πρώτων αποτελεσμάτων που παρέχει μία μηχανή αναζήτησης είναι εξαιρετικά σημαντική για την ορατότητα της ιστοσελίδα σας από το καταναλωτικό κοινό.
  4. Η υψηλή κατάταξη όχι μόνο παρέχει περισσότερη κίνηση στην ιστοσελίδα σας, μα εμπνέει εμπιστοσύνη στους καταναλωτές και προσδίδει κύρος στο brand name της επιχείρησής σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Νέα άρθρα