Friday, March 29, 2024

Γιατί το Search Engine Marketing είναι απαραίτητο

Good News

Ria T.
Ria T.https://www.multihosting.gr/blog
Υπεύθυνη διαχείρισης περιεχομένου του blog και των Social Media της Multihosting.

Ένας σημαντικός παράγοντας του Search Engine Optimization είναι η ευκολία με την οποία τόσο οι χρήστες όσο και οι μηχανές αναζήτησης θα αντιληφθούν την ιστοσελίδα σας. Αν και οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει ιδιαίτερα έξυπνες, αρκετές φορές δεν είναι σε θέση να δουν και να αντιληφθούν μία ιστοσελίδα με τον ίδιο τρόπο που ένας άνθρωπος μπορεί. Το SEO βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να αντιληφθούν το θέμα που πραγματεύεται κάθε ιστοσελίδα, και πως θα μπορούσε να είναι χρήσιμη στους χρήστες.

Ένα σύνηθες επιχείρημα κατά του SEO

Κάποιες φορές ακούμε στην MultiHosting επιχειρήματα όπως: «Δεν χρειάζεται το SEO, ένας έξυπνος μηχανικός δεν θα έφτιαχνε ποτέ μία μηχανή αναζήτησης η οποία να απαιτεί από τις ιστοσελίδες να ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες ή τακτικές για να μπορούν να εντοπιστούν και να ταξινομηθούν. Ο οποιοσδήποτε με κοινή λογική θα ήθελε ένα σύστημα που να είναι σε θέση να δει συστήματα κάθε αρχιτεκτονικής, να δει οποιοδήποτε μέγεθος δεδομένων όσο περίπλοκο ή ημιτελές κι αν είναι αυτό, και να «σερβίρει» τα καλύτερα και πιο σχετικά αποτελέσματα στον τελικό χρήστη, και όχι τα αποτελέσματα εκείνα που έχουν «βελτιστοποιηθεί» ώστε να μπορούν να πλασαριστούν καλύτερα στις μηχανές αναζήτησης».

Μα, για μισό λεπτό…

Σκεφθείτε πως δημοσιεύετε online μια φωτογραφία του σκύλου της οικογενείας σας. Ένα άνθρωπος θα μπορούσε να το περιγράψει ως: ένας μαύρος, μεσαίου μεγέθους, σκύλος – μοιάζει με Labrador και παίζει στο πάρκο. Από την άλλη πλευρά, η καλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο θα τα έβρισκε «σκούρα» για να φτάσει έστω λίγο κοντά στο συγκεκριμένο επίπεδο ερμήνευσης της φωτογραφίας. Πως, όμως, μία μηχανή αναζήτησης μπορεί να κατανοήσει μία φωτογραφία; Ευτυχώς, το SEO επιτρέπει στους webmasters να παρέχουν χρήσιμα στοιχεία στις μηχανές αναζήτησης με σκοπό να τις βοηθήσουν να κατανοήσουν το περιεχόμενο. Για την ακρίβεια, η προσθήκη συγκεκριμένης δομής στο περίεχόμενό σας είναι απαραίτητο για το SEO.

Η κατανόηση τόσο των δυνατοτήτων όσο και των περιορισμών των μηχανών αναζήτησης σας βοηθά να δομήσετε σωστά το online περιεχόμενο των ιστοσελίδων σας. Το SEO διαδραματίζει τόσο σημαντικό ρόλο ώστε η απουσία του να καθιστά ακόμη και σήμερα αρκετές ιστοσελίδες μη ορατές στις μηχανές αναζήτησης.

Περιορισμοί. Επί… 3!

Τα όρια της τεχνολογίας των μηχανών αναζήτησης

Οι σημαντικότερες μηχανές αναζήτησης λειτουργούν σύμφωνα με όσα εξηγήσαμε σε προηγούμενο άρθρο μας (σ.σ. Πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης). Τα πλήρως αυτοματοποημένα bots των μηχανών αναζήτησης σκανάρουν συνεχώς το διαδίκτυο, ακολουθούν links και καταχωρούν το περιεχόμενο σε, πραγματικά, τεράστιες βάσεις δεδομένων. Και επιτυγχάνουν αυτό το αποτέλεσμα χάρη σε μία τεχνολογία τεχνητής ευφυΐας η οποία είναι εκπληκτική στην φιλοσοφία της. Παρ’ολ’αυτά, η μοντέρνα τεχνολογία των μηχανών αναζήτησης, δεν είναι παντοδύναμη. Υπάρχουν συγκεκριμένοι περιορισμοί (παντώς τύπων) οι οποίοι μπορούν να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα τόσο στην ενσωμάτωση των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα όσο και στην βαθμολογία – ταξινόμηση των ιστοσελίδων. Παρακάτω ακολουθούν τα σημαντικότερα προβληματα.

Α. Προβλήματα ανίχνευσης και ταξινόμησης

  1. Οι μηχανές αναζήτησης δεν είναι καθόλου καλές στο να συμπληρώνουν online φόρμες (όπως η φόρμα σύνδεσης), και ως αποτέλεσμα ότι περιεχόμενο βρίσκεται πίσω από τις φόρμες, είναι πολύ πιθανό να μένει μη ορατό στις μηχανές αναζήτησης
  2. Οι ιστοσελίδα που στηρίζουν την λειτουργία τους σε CMS (Content Management System) συχνά δημιουργούν διπλότυπα των ίδιων ιστοσελίδων – ένα σημαντικό πρόβλημα για τις μηχανές αναζήτησης οι οποίες διακαώς αναζητούν το «πραγματικά μοναδικό περιεχόμενο».
  3. Σφάλματα στο αρχείο robots.txt μπορεί να οδηγήσουν απο λάθος στην πλήρη απομόνωση μίας ιστοσελίδας από τα μάτια των μηχανών αναζήτησης!
  4. Η κακή δομή των συνδέσμων μπορεί να οδηγήσει τις μηχανές αναζήτησης σε αδυναμία εντοπισμού μέρους των σελίδων του website. Σε κάποιες περιπτώσεις, δε, είναι πιθανό η κακή κατασκευή και δομή μίας ιστοσελίδας να αφήσει τις μηχανές αναζήτησης με την εντύπωση ότι το περιεχόμενο είναι «μη σημαντικό» και κατά συνέπεια να μην είναι σε θέση να πλασαριστεί ποτέ σε καλές θέσεις.
  5. Αν και οι μηχανές αναζήτησης γίνονται ολοένα και καλύτερες στην διαβάζουν μη HTML περιεχόμενο, το περιεχόμενο που είναι μέσα σε rich media είναι παραδοσιακά πιο δύσκολο να το αντιληφθούν, να το καταχωρήσουν και να το ταξινομήσουν. Αυτό περιλαμβάνει κείμενο εντός αρχείων Flash, φωτογραφιών, video, plug-in περιεχομένου κ.α.

Β. Περιεχόμενο Vs Αναζητήσεις Χρηστών

  1. Κείμενο το οποίο δεν χρησιμοποιεί συχνούς όρους, όρους που ο κόσμος χρησιμοποιεί για να αναζητήσει. Για παράδειγμα: είναι λάθος να χρησιμοποιείτε την φράση «μονάδες ψύξης φαγητού» όταν ο κόσμος θα αναζητήσει «ψυγεία».
  2. Στόχευση βάση περιοχής, όπως το να στοχεύετε περιεχόμενο στην ισπανική γλώσσα όταν οι περισσότεροι από τους επισκέπτες σας προέρχονται από την Ελλάδα.

Γ. Το «Δέντρο που πέφτει στο δάσος»

Το SEO δεν είναι απλά οι τεχνικές λεπτομέρειες για περιεχόμενο φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης. Είναι και το marketing. Το marketing είναι πιθανά ο σημαντικότερος τομέας που θα πρέπει να μάθετε για να εκμεταλλευθείτε πλήρως την λειτουργία των μηχανών αναζήτησης. Μπορεί να δημιουργήσετε την τέλεια ιστοσελίδα, μα το περιεχόμενό της παραμένει στην αφάνεια έως ότου αποφασίσετε να το προωθήσετε. Και αυτό οφείλετε κυρίως στην φύση της τεχνολογίας που κρύβεται πίσω από τις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες στηρίζονται στην σχετικότητα και την βαρύτητα των ιστοσελίδων για να εμφανίσουν αποτελέσματα.

Η φράση «το δέντρο που πέφτει στο δάσος» είναι ένα μεταφορικό concept όπου το point είναι να ακούσουμε τον ήχο. Αν κανείς δεν είναι τριγύρω να ακούσει τον ήχο, τότε το δέντρο ίσως «δεν υπήρξε ποτέ». Αυτή η μεταφορά βρίσκει πλήρη εφαρμογή στις ιστοσελιδες, το περιεχομενο, τις μηχανές αναζήτησης. Το τέλειο περιεχόμενο δεν μπορεί απλά να δημιουργηθεί. Πρέπει να διαμοιραστεί και να συζητηθεί. Οι μηχανές αναζήτησης κάνουν μία μεγάλη δουλειά στην προθώθηση καλού περιεχόμενου από δημοφιλής ιστοσελίδες, όμως δεν μπορούν να δημιουργήσουν την δημοφιλία. Αυτό απαιτεί ταλαντούχους marketers.

 

Ένα τοπίο που διαρκώς αλλάζει

Όταν το search marketing ξεκίνησε περίπου στα μέσα του 1990, η χειροκίνητη υποβολή των ιστοσελίδων, τα meta keywords, όλα ήταν απαραίτητα για να βαθμολογηθεί κάποιος καλά από τις μηχανές αναζήτησης. Το 2004, ήρθε το link bombing, ορδές από links που δημιουργούνται καθημερινά από αυτοματοποιημένα spam bots. To 2011 ήρθε το Social Marketing και η κάθετη αναζήτηση, mainstream πλέον μέθοδοι για να βελτιστοποιήσει κανείς την ιστοσελίδα του. Το μέλλον το δίχως άλλο είναι αβέβαιο, μα στον χώρο της αναζήτησης ένα είναι σίγουρο: οι αλλαγές είναι διαρκείς. Για το λόγο αυτό, το search marketing θα παραμείνει μία διαρκής ανάγκη για όσους επιθυμούν να παραμένουν ανταγωνιστικοί στο Διαδίκτυο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Νέα άρθρα