Web Design: Η Ψυχολογία των Χρωμάτων

 Το χρώμα είναι ισχυρό και δεν επηρεάζει μόνο το πώς αισθάνονται οι άνθρωποι, αλλά και αυτό που κάνουν. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι αποφασίζουν κατά πόσον ή όχι τους αρέσει ένα προϊόν σε 90 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο, και το 90% της εν λόγω απόφαση στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στο χρώμα.

Δεν είναι τυχαίο που τόσοι πολλοί δημοφιλείς δικτυακούς τόπους κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, LinkedIn, και το Tumblr) και τα εμπορικά σήματα τεχνολογίας (Dell, IBM, HP, και η Intel) έχουν μπλε λογότυπα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το μπλε είναι το μόνο σωστό για την ιστοσελίδα σας. Ακόμα κι αν το μπλε είναι ιδανικό για ιστοσελίδα σας, μην ξεχάσετε να σκεφτείτε και άλλα χρώματα θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε σε συνδυασμό με αυτό.

Εάν καταλαβαίνετε πώς το χρώμα επηρεάζει τους ανθρώπους, μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι τα χρώματα στο σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας λειτουργούν υπέρ σας και όχι εναντίον σας.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά βασικά χρώματα:

 
Η ψυχολογία του κόκκινου 

Το κόκκινο χρώμα μπορεί πραγματικά να αυξήσει τον καρδιακό παλμό του ατόμου και να τον αναγκάσει να αναπνέει πιο γρήγορα. Το κόκκινο συνδέεται με τη σφοδρή επιθυμία, τον ενθουσιασμό, την αγάπη, την ενέργεια, και την κίνηση. Έχει επίσης κάποιους αρνητικούς συνειρμούς συμπεριλαμβανομένου του πολέμου, της βίας, της φωτιά, του θυμού, και του κινδύνου.

Πότε να χρησιμοποιήσετε το κόκκινο

Χρησιμοποιήστε το κόκκινο χρώμα για να δώσετε έμφαση, για να επιστήσετε την προσοχή σε κάτι, ή να δημιουργήσετε ενθουσιασμό. Το κόκκινο μπορεί να είναι καλό για τα τρόφιμα, τη μόδα, τη ψυχαγωγία, τον αθλητισμό, το μάρκετινγκ, τη διαφήμιση, τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, καθώς και την υγειονομική περίθαλψη.

Πότε να αποφευχθεί το κόκκινο

Μην το παρακάνετε! Πάρα πολύς ενθουσιασμός μπορεί να βγάλει σε ένα κακό αποτέλεσμα. Το κόκκινο δεν είναι γενικά κατάλληλο για αγαθά πολυτελείας ή επαγγελματικές ιστοσελίδες.

 

Η ψυχολογία του κίτρινου 

Το κίτρινο είναι το φωτεινότερο χρώμα. Είναι αυτό που συνδέεται με την αρμοδιότητα, την ευτυχία, την ευθυμία, την αισιοδοξία και τη νεότητα. Το κίτρινο έχει και κάποιους αρνητικούς συνειρμούς, όπως η δειλία, η εξαπάτηση, και η φτήνια.

Πότε να χρησιμοποιήσετε το κίτρινο 

Χρησιμοποιήστε το έντονο κίτρινο χρώμα για να ενεργοποιήσετε τους ανθρώπους ή για να δημιουργήσετε μια αίσθηση ευτυχίας. Χρησιμοποιήστε το απαλό/ανοιχτό κίτρινο για ένα πιο ήρεμο και ευχάριστο συναίσθημα. Το κίτρινο μπορεί να είναι το τέλειο χρώμα για να αποσπάσει την προσοχή.

Πότε να αποφευχθεί το κίτρινο

Το κίτρινο μπορεί γρήγορα να γίνει κουραστικό. Μπορεί να ζορίσει τα μάτια. Πάρα πολύ κίτρινο ή λάθος απόχρωση μπορεί να φανεί φθηνό ή ανεπιθύμητο.

 

Η ψυχολογία του πορτοκαλί

Το πορτοκαλί είναι ένα ενεργητικό και ζωντανό χρώμα που συχνά συνδέεται με τη διασκέδαση, την ευτυχία, την ενέργεια, τη ζεστασιά, τη φιλοδοξία και τον ενθουσιασμό. 

Πότε να χρησιμοποιείτε το πορτοκαλί 

Τραβάει την προσοχή στην έκκληση σας για δράση (εγγραφείτε, αγοράστε κλπ.). Είναι κατάλληλο σε ιστοσελίδες σχετικά με το καθάρισμα, τις πωλήσεις, ή άλλο περιεχόμενο που θέλετε οι άνθρωποι να παρατηρήσουν. Είναι καλό για το ηλεκτρονικό εμπόριο, την αυτοκινητοβιομηχανία, την τεχνολογία, την ψυχαγωγία, τα τρόφιμα, και τη φροντίδα των παιδιών.

Πότε να αποφευχθεί το πορτοκαλί

Παρά το γεγονός ότι το πορτοκαλί είναι λίγο λιγότερο έντονο από ότι το κόκκινο, μπορεί ακόμα να γίνει γρήγορα ακατανίκητο. Μην το παρακάνετε!

 

Η ψυχολογία του πράσινου

Το πράσινο έχει ένα αρμονικό και ισορροπημένο αποτέλεσμα. Είναι αυτό που συνδέεται με την ανάπτυξη, την υγεία, τη φύση, τον πλούτο, τα χρήματα, την ηρεμία, την αρρενωπότητα, τη γενναιοδωρία, τη γονιμότητα, το φθόνο, την καλή τύχη, την ειρήνη, την αρμονία, την υποστήριξη και την ενέργεια. 

Πότε να χρησιμοποιήσετε το πράσινο 

Το πράσινο είναι το ευκολότερο χρώμα να επεξεργαστεί το μάτι. Χρησιμοποιήστε το για να δημιουργήσετε μια χαλαρωτική, ηρεμιστική επίδραση. Είναι ιδανικό για την επιστήμη, τον τουρισμό, την ιατρική, το ανθρώπινο δυναμικό, το περιβάλλον και την αειφορία.

Πότε να αποφευχθεί το πράσινο

Είναι λιγότερο κατάλληλο για αγαθά πολυτελείας, τεχνολογίας, ή το περιεχόμενο που αφορά έφηβα κορίτσια.

 

Η ψυχολογία του μπλε

Το μπλε συνδέεται με την αρρενωπότητα, την ικανότητα, την ποιότητα, την ηρεμία, την αξιοπιστία, τη σταθερότητα, τη σοφία, τη πίστη, τη δύναμη, την παραγωγικότητα, την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια. Το φωτεινό μπλε μπορεί επίσης να είναι δροσιστικό και αναζωογονητικό. 

Πότε να χρησιμοποιήσετε το μπλε

Το μπλε χρησιμοποιείται συχνά από τις μεγάλες επιχειρήσεις και τις τράπεζες, επειδή είναι μη επεμβατικό και σχετίζεται με την αξιοπιστία. Είναι καλό για την υγειονομική περίθαλψη, την οδοντιατρική, ότι έχει σχέση με τεχνολογία, την ιατρική, την επιστήμη, την κυβέρνηση και τη νομική.

Πότε να αποφεύγετε το μπλε

Χρησιμοποιώντας ορισμένες αποχρώσεις του μπλε (στην πιο σκοτεινή άκρη του φάσματος), ή την υπερβολική χρήση του μπορεί να κάνει την ιστοσελίδα σας να φαίνεται αδιάφορη και ψυχρή. Το μπλε μπορεί επίσης να περιορίσει την όρεξη, οπότε να είστε προσεκτικοί με τη χρήση με το περιεχόμενο σχετίζονται με τα τρόφιμα.

 

Η ψυχολογία του μωβ

Το μωβ σχετίζεται με τη βασιλική καταγωγή. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επικοινωνήσει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, την εξουσία, την εκλέπτυνση, τη δύναμη, τον πλούτο, την ευημερία, το μυστήριο, τη σοφία και τον σεβασμό.

Πότε να χρησιμοποιήσετε το μωβ

Χρησιμοποιήστε το σκούρο μωβ για να δημιουργήσετε μια αίσθηση πολυτέλειας και πλούτου. Το μωβ μπορεί επίσης να είναι κατάλληλο για τα προϊόντα ομορφιάς (ειδικά της αντι-γήρανσης), για αστρολογία, για μασάζ, για γιόγκα, τη θεραπεία, την πνευματικότητα, και το περιεχόμενο που σχετίζεται με έφηβα κορίτσια και γυναικείες μάρκες.

Πότε να αποφευχθεί το μωβ

Το μωβ μπορεί να είναι ηρεμιστικό και κατευναστικό που το καθιστά γενικά μια κακή επιλογή για να προσελκύει την προσοχή των ανθρώπων. Η χρήση του πιο σκούρου και πιο βαθύ μοβ κάνει την ιστοσελίδα σας να φαίνεται »απόμακρη».

 

Η ψυχολογία του καφέ

Το καφέ είναι ένα ζεστό, φυσικό χρώμα που συνδέεται με τη γη, τη στιβαρότητα, την αξιοπιστία, τη σταθερότητα, τη φιλία, και τη φύση.

Πότε να χρησιμοποιήσετε το καφέ

Το καφέ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τόνωση της όρεξης (σκεφτείτε διαφημίσεις για καφέ και σοκολάτα), καθιστώντας το κατάλληλο για το περιεχόμενο που σχετίζεται με τα τρόφιμα. Μπορεί επίσης να είναι ένα αγαθό κατάλληλο για την ακίνητη περιουσία, τα ζώα, τα κτηνιατρικά και οικονομικά. Το καφέ είναι επίσης κατά κανόνα καλύτερο για το υπόβαθρο (background).

Πότε να αποφευχθεί το καφέ

Το καφέ μπορεί να είναι λίγο βαρετό ή υπερβολικά συντηρητικό. Δεν είναι γενικά κατάλληλο για να προσελκύσει την προσοχή των ανθρώπων και δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται για την κλήση σε στοιχεία δράσης.

 

Η ψυχολογία του μαύρου

Το μαύρο είναι ένα ισχυρό χρώμα που συνδέεται συχνά με τη φινέτσα, την κομψότητα, την εξουσία, τη δύναμη, τη στιλπνότητα, τη σταθερότητα, τη δύναμη, την τυπικότητα, και τη νοημοσύνη. Μπορεί, επίσης, συμβολίζει το θάνατο, το μυστήριο, το κακό, και την εξέγερση.

Πότε να χρησιμοποιήσετε το μαύρο

Ανάλογα με τα χρώματα που συνδυάζονται με αυτό, το μαύρο μπορεί να είναι κομψό και παραδοσιακό ή μοντέρνο και νευρικό. Το μαύρο μπορεί να είναι είναι καλό για αγαθά πολυτελείας, τη μόδα, το μάρκετινγκ, και τα καλλυντικά.
 
Πότε πρέπει να αποφεύγουν το μαύρο

Πάρα πολύ μαύρο μπορεί γρήγορα να γίνει συντριπτικό. Το μαύρο μπορεί επίσης να δείχνει απειλητικό ή κακό, κάνοντας τους ανθρώπους να αισθάνονται άβολα ή ακόμα και να φοβούνται.

 

Η ψυχολογία του γκρι

Το γκρι συνδέεται με την τυπικότητα, τον επαγγελματισμό, την κομψότητα, την πρακτικότητα και τον ισχυρό χαρακτήρα.

Πότε να χρησιμοποιήσετε το γκρι
Είναι ιδανικό για επαγγελματικές ιστοσελίδες, είδη πολυτελείας, ή να δημιουργήσετε μια εξισορροπημένη και κατευναστική επίδραση.
 
Πότε να αποφευχθεί το γκρι
Σε ορισμένες αποχρώσεις του γκρι μπορεί να φαίνεται θαμπό ή ακόμα και ψυχρό. Το γκρι δεν είναι το ιδανικό χρώμα για να προσελκύει την προσοχή των ανθρώπων.

 

 
Η ψυχολογία του ροζ
Το ροζ είναι μια απόχρωση του κόκκινου και αντιπροσωπεύει την εκλέπτυνση, την ειλικρίνεια, τον ρομαντισμό και την αγάπη. Δεν έχει τις βίαιες και θυμωμένες υποδηλώσεις του κόκκινου, και μπορεί να είναι αρκετά χαλαρωτικό και απαλό.
 
Πότε να χρησιμοποιείτε το ροζ
Το ροζ είναι κατάλληλο για γυναικεία προϊόντα ή ιστοσελίδες με περιεχόμενο ειδικά προσανατολισμένο στις γυναίκες και στα νεαρά κορίτσια.

Πότε να αποφύγετε το ροζ

Το ανοιχτό ροζ μπορεί να είναι φανταχτερό και φωτεινό, μπορεί όμως να είναι υπερβολικά συναισθηματικό ή γλυκό για ορισμένες ιστοσελίδες.

 

Κατηγορία:Χρήσιμα άρθρα για την ιστοσελίδα σας

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ria T.

Αρθρογράφος: Ria T.

Υπεύθυνη διαχείρισης περιεχομένου του blog και των Social Media της Multihosting.