Η πρώτη επαφή με τον πελάτη.

Η επιτυχία ενός Web Developer κρίνεται σε πολλά επίπεδα. Η εμπειρία και οι γνώσεις παίζουν πρωταρχικό ρόλο για την διασφάλιση επιτυχημένων project. Αρκούν όμως μόνο οι γνώσεις; H απάντηση είναι όχι. Ο ανταγωνισμός στον συγκεκριμένο κλάδο είναι αρκετά μεγάλος για αυτόν τον λόγο το μυστικό επιτυχίας του κρίνεται από μικρές λεπτομέρειες που θα τον κάνουν να διαφέρει από τους υπόλοιπους. Το βασικό συστατικό έγκειται στην επικοινωνία ανάμεσα σε πελάτη και Web Developer. Το σύνηθες λάθος των Web Developer είναι πως αφήνουν την δουλειά τους να μιλήσει και δεν αναπτύσσουν μία πραγματική επικοινωνία με τον πελάτη. Σε αυτό το σημείο εμφανίζεται η σημαντικότητα της «συνέντευξης με τον πελάτη».

Γιατί είναι σημαντική η συνέντευξη του πελάτη;

Σε πολλούς από εσάς, η ιδέα της συνέντευξης θα ακουστεί «παλιομοδίτικη» καθώς η επικοινωνία με τον πελάτη μπορεί να γίνει μέσω email ή και τηλεφώνου. Όμως, σας διαβεβαιώνουμε πως έχει αξία και μάλιστα  διπλή. Αφενός θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις ανάγκες του πελάτη σε βαθύτερο επίπεδο, αφετέρου, ο πελάτης θα αναπτύξει ένα αίσθημα εμπιστοσύνης στο πρόσωπο σας.

Η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο συχνά τρομάζει τους επαγγελματίες διότι μπορεί να παρουσιαστούν αμήχανες στιγμές. Η Multihosting, σας προτείνει ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον πελάτη, για μία ομαλή και επαγγελματική πρώτη επαφή.

-Μπορείτε σας παρακαλώ να περιγράψετε την επιχείρησή σας;
Ακόυστε και σημειώστε προσεκτικά όλες τις πληροφορίες διότι αυτό θα είναι πολύ σημαντικό για το σχεδιασμό και την αρχική σελίδα του δικτυακού τόπου. Θα πρέπει να ενημερωθείτε λεπτομερώς για την επιχείρηση του πελάτης σας πριν αρχίσετε να εργάζεστε για αυτόν. Περιγραφή της πώλησης προϊόντων / υπηρεσιών προς τους πελάτες κ.λπ.

-Τι σας ώθησε στην δημιουργία ενός νέου δικτυακού τόπου;
Οι λόγοι που ο πελάτης επικοινώνησε μαζί σας ποικίλλουν. Γνωρίζοντας γιατί ο πελάτης θέλει να προχωρήσει στην δημιουργία αυτού του project θα ανακαλύψετε το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει και θα μπορέσετε την καλύτερη κατα προσέγγιση λύση. Για παράδειγμα, ο πελάτης μπορεί να επιθυμεί την κατασκευή ενός καινούργιου site γιατί παρατήρησε πως οι πωλήσεις μειώνονται και να το στηρίζει στο ότι θεωρεί την ιστοσελίδα του πεπαλαιωμένη. Εσείς ως τρίτος, μπορείτε να αντιληφθείτε πως υπάρχουν αρκετοί παράμετροι που μπορεί να σχετίζονται με την πτώση, όπως για παράδειγμα ένα υπερβολικά περίπλοκο σύστημα ολοκλήρωσης αγοράς, ή ένας ανταγωνιστής στον χώρο. Κάνοντας την συγκεκριμένη ερώτηση θα κατανοήσετε τον κύριο προβληματισμό του πελάτη σας και θα του προσφέρετε λύση επί του θέματος.

– Χρειάζεστε ανακατασκευή του παλαιότερου site σας ή την δημιουργία ενός νέου;
Πρόκειται για μία ερώτηση η οποία θα σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρόνο σε περίπτωση που ο πελάτης σας αντιμετωπίζει μικροπροβλήματα και λύνονται με ρυθμίσεις σε μία υπάρχουσα ιστοσελίδα.

-Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας;
Οι πελάτες συνήθως γνωρίζουν ποιοί είναι οι βασικοί ανταγωνιστές τους. Είναι σημαντικό να τους γνωρίζετε. Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφύγετε τυχόν παρόμοιο αποτέλεσμα με τους παραπάνω.

-Έχετε ειδικά χαρακτηριστικά/λειτουργίες που σκέφτεστε να ενσωματώσετε στην ιστοσελίδα σας;
Μήπως πρέπει να προσθέσετε καλάθι αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου, Blog, RSS, φόρμες με e-mail, εγγραφή σε ενημερωτικό δελτίο, διαφημιστικές θέσεις, forum κτλ.

-Ποιός είναι ο κατά προσέγγιση προυπολογισμός σας για αυτό το project;
Aυτή η ερώτηση είναι επίφοβη και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Ένας Web Developer πρέπει να συζητήσει εξ’ αρχής το κόστος του project για να αποφευχθούν παραξηγήσεις στη συνέχεια. Η κοστολόγηση των υπηρεσιών σας είναι αρκετά δύσκολη διαδικασία η οποία γίνεται ευκολότερη με την πάροδο του χρόνου. Ο κύριος παράγοντας για την κοστολόγηση έγκεται στο «πόσο χρόνο θα σας πάρει να ολοκληρώσετε το Project» καθώς και στις απαιτήσεις του πελάτη σας.

-Ποιά είναι η προθεσμία σας για την ολοκλήρωση του site;
Oι πελάτες συνήθως βιάζονται να τελειώσει το site, μη γνωρίζοντας το μέγεθος των εργασιών που χρειάζεται να κάνετε. Εσείς από την μεριά σας, αναλύοντας το μέγεθος της εργασίας κατασκευής του site και γνωρίζοντας τις απαιτήσεις του πελάτη σας, πρέπει να είστε σε θέση να τον ενημερώσετε για έναν εκτιμώμενο χρόνο διεκπαιρέωσης του Project.

-Υπάρχουν ιστοσελίδες που σας προσελκύουν;
Αυτή είναι μία πολύ καλή ερώτηση για να καταλάβετε στο περίπου πως θέλει να μοιάζει η ιστοσελίδα που θα δημιουργήσετε.

-Υπήρχε κάποια υπηρεσία στο παλαιότερο site σας που σας άρεσε ή θεωρείτε ότι απέδιδε ικανοποιητικά;
Όταν πρόκειται για κατασκευή ιστοσελίδας εκ νέου, καλό θα ήταν να γνωρίζετε αυτή την πληροφορία για να προσθέσετε την υπηρεσία αυτή και στο καινούργιο site.

Τα ερωτήματα που θίξαμε στο παραπάνω άρθρο αποτελούν τον οδηγό σας για την επόμενη συνέντευξη με τον πελάτη σας. Μη ξεχνάτε πως κάθε συνέντευξη είναι διαφορετική και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται κατά προσέγγιση. Βεβαιωθείτε πως με την εκπλήρωση της συνέντευξης έχετε τις απαντήσεις που αναζητούσατε.

Αποφύγετε να βομβαρδίσετε τον πελάτη σας με εκατοντάδες ερωτήσεις και προσπαθείστε να μην τον πανικοβάλλετε με το μεγάλο εύρος εργασιών που θα χρειαστούν για το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Μην ξεχνάτε πως δεν τον ενδιαφέρει το πως θα διεκπεραιώσετε το project, αλλά να λάβει το αποτέλεσμα που είχε κατά νου. Η πρώτη επαφή σχετίζεται με την επίτευξη της συμφωνίας, γι’ αυτόν τον λόγο οι ερωτήσεις χρειάζεται να είναι στοχευμένες.

Κατηγορία:Web Development

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Vasia S.

Αρθρογράφος: Vasia S.

Υπεύθυνη διαχείρισης περιεχομένου του blog και των Social Media της Multihosting.