Thursday, March 28, 2024

Χάκαραν το email μου – τι πρέπει να κάνω

Good News

Vasia S.
Vasia S.
Υπεύθυνη διαχείρισης περιεχομένου του blog και των Social Media της Multihosting.

Ξαφνικά, έρχεται σε επικοινωνία φίλος σας και σας ενημερώνει πως του στείλατε ένα email με γραμματικά λάθη και ύποπτο link.

Και τότε συνειδητοποιείτε πως: «Χάκαραν το email μου, τι πρέπει να κάνω;».

Βήμα 1ο: Αλλαγή κωδικού πρόσβασης

Αλλάζετε τον κωδικό πρόσβασης, ούτως ώστε να αποτρέψετε την πρόσβαση στον εισβολέα. Προτιμήστε δύσκολο κωδικό που δεν σχετίζεται με τον προηγούμενο. Για παράδειγμα, εάν ο κωδικός σας ήταν multihosting1, ο νέος δεν θα πρέπει να είναι της μορφής Multihosting2.

Βήμα 2ο: Έλεγχος ρυθμίσεων του email

Συχνά, οι hackers αλλάζουν τις ρυθμίσεις των emails. Συγκεκριμένα, μπορεί να έχουν ρυθμίσει να αποστέλλεται αντίγραφο της αλληλογραφίας σας και σε δικό τους email.

Βεβαιωθείτε πως δεν έχει προστεθεί κάποια ασυνήθιστη διεύθυνση email στις ρυθμίσεις.
Έπειτα, ελέγξτε την υπογραφή σας για τυχόν τροποποίηση της.

Τέλος, βεβαιωθείτε πως δεν έχει εισαχθεί κάποια αυτόματη απάντηση στα email που λαμβάνετε.

Bήμα 3ο: Έλεγχος Υπολογιστή

Πραγματοποιήστε έλεγχο στον υπολογιστή σας για κακόβουλο λογισμικό. Τρέξτε ένα ολοκληρωτικό scan στον υπολογιστή καθώς και στις υπόλοιπες συσκευές απ’ όπου συνδεθήκατε.

Εάν το πρόγραμμα εντόπισε κακόβουλο λογισμικό, θα χρειαστεί να ανατρέξετε στο email σας και να αλλάξετε για δεύτερη φορά τον κωδικό.

Βήμα 4o: Aνακαλύψτε τι άλλο μπορεί να έχει τεθεί σε κίνδυνο

Παρατηρείται πως αρκετοί χρήστες διατηρούν στα email τους κωδικούς πρόσβασης και usernames.

Σε περίπτωση που χακαριστεί ο λογαριασμός email, θα τεθούν σε κίνδυνο όλα τα παραπάνω δεδομένα.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε θαμμένα emails που περιέχουν τέτοιου είδους πληροφορία.

Αναζητήστε την λέξη “password” στο mailbox σας για να διαπιστώσετε τι ακριβώς μπορεί να βρίσκεται σε κίνδυνο. Έπειτα, αλλάξτε τους κωδικούς.

Εάν έχετε email με κωδικούς πιστωτικής κάρτας ή οτιδήποτε που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τα χρήματα σας, βεβαιωθείτε πως δεν υπάρχουν ύποπτες κινήσεις στον λογαριασμό σας.

Βήμα 5ο: Ενημέρωση παραληπτών

Ενημερώστε φίλους, συνεργάτες και γενικότερα τους παραλήπτες που έλαβαν ύποπτο email απ’ την διεύθυνση σας, πως έχετε πέσει θύμα hacking. Γνωστοποιήστε τους πως δεν πρέπει να ανοίξουν τα email που στάλθηκαν και ειδικά τα Links που εμπεριέχονται.

Βήμα 6ο: Αποφυγή παρόμοιων περιστατικών

H Google δημοσίευσε μια έρευνα που αποδεικνύει πως ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων χρησιμοποιεί κωδικούς βασισμένους σε εμφανείς διαθέσιμες πληροφορίες(π.χ όνομα κατοικίδιου, ημερομηνία γέννησης κτλ) καθιστώντας τους λογαριασμούς τους προσβάσιμους σε μόλις λίγες μαντεψιές.

Χρησιμοποιείτε πάντα δύσκολους και μη προβλέψιμους κωδικούς. Επίσης, αποφύγετε να έχετε τον ίδιο κωδικό σε όλες τις ιστοσελίδες και λογαριασμούς.

Τέλος, χρησιμοποιείστε προσεκτικά υπολογιστές που βρίσκονται σε δημόσια θέα (ξενοδοχεία, βιβλιοθήκες, πανεπιστήμια).

Τα συγκεκριμένα μέρη είναι θησαυρός για τους hackers, μπορούν εύκολα να εγκαταστήσουν key-logging προγράμματα και να υποκλέψουν κωδικούς χωρίς να τους πάρει κανείς είδηση καθώς οι έλεγχοι που γίνονται είναι ελάχιστοι.

Γι’ αυτόν τον λόγο, σκεφτείτε διπλά πριν πληκτρολογήσετε τον κωδικό σας και ειδικά πριν την αποθήκευση τους.

Προηγούμενο άρθροΔημιουργία Sitemap
Επόμενο άρθροFacebook Ads. Τι κάνω λάθος;

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καλημέρα και καλή χρονιά!
    Χάκαραν το e-mail μου και θέλω κάποιον να με βοηθήσει να κάνω αυτά που πρέπει.
    Υπάρχει κάποιος που μπορεί να με βοηθήσει;

    • Καλησπέρα σας και Καλή Χρονιά!
      Το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε προέκυψε από κενό ασφαλείας που με τη σειρά του οδήγησε στην υποκλοπή του κωδικού. Η εταιρία hosting που φιλοξενεί την υπηρεσία αλληλογραφίας σας (θεωρώντας πάντα πως δεν αναφέρεστε σε παρόχους όπως η Gmail, η Yahoo κλπ) είναι ο μόνος αρμόδιος σε αυτές τις περιπτώσεις που μπορεί να εντοπίσει το κενό και να σας καθοδηγήσει περαιτέρω αν χρειάζεται. Προτείνουμε να απευθυνθείτε άμεσα στον πάροχό σας.
      Όλοι οι μεγάλοι πάροχοι φιλοξενίας διαθέτουν Τεχνικό Τμήμα που παρέχει υποστήριξη 24/7 στους πελάτες τους. Σε περίπτωση, φυσικά, που είστε πελάτης μας απευθυνθείτε άμεσα, από την περιοχή πελατών μας (www.multihosting.gr/support/clientarea.php), στο Τεχνικό Τμήμα ανοίγοντας σχετικό ticket υποστήριξης, ώστε να επιλύσουμε το θέμα.
      Σε κάθε περίπτωση ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, που αναφέρονται στο άρθρο, θα συμβάλλετε στην ταχύτερη αποκατάσταση του προβλήματος και θα θωρακίσετε τον λογαριασμό αλληλογραφίας σας από τους εισβολείς.
      Σας ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε μαζί μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Νέα άρθρα