Πως οι αλλαγές του facebook επηρεάζουν την επιχείρηση σου

Πρόσφατα ο Mark Zuckerburg ανακοίνωσε τις αλλαγές που θα υπάρξουν στον αλγόριθμο του News Feed στο Facebook με σκοπό τη μείωση των οργανικών εμφανίσεων των brand pages. Μία τέτοια ενέργεια θα δυσκολέψει πολύ τις επιχειρήσεις με διαδικτυακή παρουσία στο Facebook, αφού μόλις ένα πολύ μικρό ποσοστό θα δέχεται το περιεχόμενο και τις νέες ενημερώσεις από σελίδες και επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Feedback στο Facebook αναφέρει πως υπάρχουν συνεχόμενες ανακοινώσεις από επιχειρήσεις και σελίδες με αποτέλεσμα να “χάνεται” η βασική λειτουργία του Facebook, η αλληλεπίδραση με φίλους και οικογένεια. Βασισμένος σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε πανεπιστήμια, αναφέρει πως όσο διασκεδαστικό και να είναι η παρακολούθηση διάφορων βίντεο, μπορεί να αποδειχθεί βλαβερό για ένα άτομο, ενώ αντιθέτως η επικοινωνία με φιλικά πρόσωπα προκαλεί ευημερία.

Οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν:

  • Με την αλλαγή του αλγορίθμου, θα μειωθεί η εμφάνιση των οργανικών δημοσιεύσεων. Αυτό είναι κάτι το οποίο θα προβληματίσει πάνω από 6 εκατομμύρια επιχειρήσεις οι οποίες έχουν επαγγελματική σελίδα στο Facebook.
  • Η πλατφόρμα του Facebook σκοπεύει να γίνει λιγότερο εθιστική στους χρήστες ώστε να γίνεται ποιοτική χρήση. Αυτό σημαίνει πως οι χρήστες πλέον θα περνούν λιγότερο χρόνο στο Facebook με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις να στοχεύσουν το κοινό που επιθυμούν μέσω οργανικών δημοσιεύσεων.

Η μείωση εμφανίσεων των οργανικών αποτελεσμάτων από το 2012 μέχρι σήμερα

Το λανσάρισμα των fan pages χρονολογείται από το 2007, όπου όλο το κοινό της εκάστοτε σελίδας είχε πρόσβαση στις οργανικές δημοσιεύσεις των σελίδων που ακολουθεί.

  • Το 2012 ανακοινώνεται ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό που αντιστοιχεί περίπου στο 16 % μπορεί να δει τα οργανικά αποτελέσματα και τις δημοσιεύσεις των σελιδών που ακολουθεί.
  • Σύμφωνα με έρευνες, μεταξύ 2012-2014, το ποσοστό του 16% μειώθηκε κατά πολύ σε μόλις 6.5%.
  • Το 2016 o αλγόριθμος του Facebook αλλάζει και πάλι, και θέτει σε προτεραιότητα το περιεχόμενο από οικογένεια και φίλους, ενώ οι οργανικές επισκέψεις σε σελίδες με μεγάλο αριθμό ακολούθων είναι λιγότερο από 3% του συνολικού αριθμού των ακολούθων.
  • Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2016, οι social media managers παρατήρησαν μία τεράστια πτώση της οργανικής επισκεψιμότητας ύψους 52%.

Πως οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να προσεγγίζουν το κοινό τους

  • Αλληλεπίδραση με Facebοok groups παρόμοιου περιεχομένου. Τα Facebook groups αποτελούν μία καλή λύση για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης. Επομένως, η συμμετοχή σε groups που σχετίζονται με το προϊόν ή τις υπηρεσίες που προσφέρει κάποιο fan page θα λειτουργήσει αποτελεσματικά, ενισχύοντας ταυτόχρονα και την επισκεψιμότητα της σελίδας.
  • Ποιοτικές δημοσιεύσεις, προκαλώντας αλληλεπίδραση. Προσοχή! Μην δημιουργείτε περιεχόμενο όπως “Σχολιάστε/Κάντε like εάν σας αρέσει το καλοκαίρι όσο εμένα”. Ο Mark Zuckerberg, δήλωσε πως περιεχόμενο σαν αυτό ανήκει στο λεγόμενο “engagement-bait” ή αλλιώς ενοχλητικές δημοσιεύσεις που οδηγούν στην αλληλεπίδραση με likes, comments ή άλλες σχετικές αντιδράσεις. Για να ξεχωρίσει το Facebook τις ποιοτικές δημοσιεύσεις έχει κατηγοριοποιήσει εκατομμύρια δημοσιεύσεις ώστε να ενημερώνεται μία μηχανή και να εντοπίζει τις διαφορετικές μορφές του engagement-bait. Δημοσιεύσεις που χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη τακτική εμφανίζονται λιγότερο συχνά στην Αρχική Σελίδα (News Feed) των χρηστών.

  • Δημιουργήστε live video. Προνομιούχος από τις τελευταίες αλλαγές του Facebook είναι και θα συνεχίσει να είναι η δημιουργία live video και γενικότερα η δημοσίευση video. Ο Zuckerberg εξηγεί πως τα video προκαλούν πολύ εύκολα το κοινό να αλληλεπιδράσει και αποτελεί έναν πολύ εύκολο τρόπο για την έναρξη μιας συζήτησης. Τα live video συγκεκριμένα, έχουν 6 φορές περισσότερη αλληλεπίδραση από τα απλά video επομένως είναι μία ενέργεια που κάθε επιχείρηση θα πρέπει να δοκιμάσει.

  • Προώθηση δημοσιεύσεων μέσω Facebook Ads. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, η δημιουργία μιας διαφημιζόμενης καμπάνιας καθίσταται πλέον αναγκαία. Μέσα από τις καμπάνιες η κάθε επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει πολλές λίστες με συγκεκριμένο κοινό στη κάθε μία. Για παράδειγμα το κοινό μίας λίστας μπορεί να περιλαμβάνει άτομα που έχουν κάνει like στον ανταγωνιστή σας, ή που τον ενδιαφέρουν παρόμοιες υπηρεσίες. Επιπλέον μπορεί να γίνει στόχευση σε συγκεκριμένες χώρες σε άτομα οποιαδήποτε ηλικίας.

Κατηγορία:Χρήσιμα άρθρα για την ιστοσελίδα σας

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ria T.

Αρθρογράφος: Ria T.

Υπεύθυνη διαχείρισης περιεχομένου του blog και των Social Media της Multihosting.