Το Facebook θα αρχίσει να περιορίζει τον αριθμό των διαφημίσεων που μπορεί να προβάλλει μια σελίδα αρχής γενομένης από τον Φεβρουάριο του 2021 σε μία κίνηση που, πιθανόν, θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του ίδιου έτους.
Η νέα πρωτοβουλία σχετικά με τον αριθμό των διαφημίσεων που μπορούν να εμφανίζονται από τις Σελίδες θα βασίζεται στην υψηλότερη διαφημιστική δαπάνη του ανάλογου μήνα του προηγούμενου έτους.
Γιατί μπαίνουν όρια;
Το Facebook τονίζει ότι ο όγκος των διαφημίσεων δεν συνεπάγεται καλύτερη απόδοση.
Όταν οι διαχειριστές των Σελίδων στο Facebook προσθέτουν οτιδήποτε καινούριο στην πλατφόρμα, αυτό δημιουργεί την ανάγκη βελτιστοποίησης του. Ορισμένες φορές, ωστόσο, η διαδικασία μπορεί να μην πραγματοποιηθεί αποτελεσματικά. Κάποια brands ενδέχεται να παρατηρήσουν ότι ορισμένα εικαστικά ή διαφημιστικά κείμενα λαμβάνουν λίγες -και αν- προβολές. Ή μπορεί να βρουν την διαφήμιση κολλημένη στη Φάση εκμάθησης για κάποιο χρονικό διάστημα..
Κάθε φορά που εμφανίζεται μια διαφήμιση, ο αλγόριθμος μαθαίνει. Όμως, περισσότερες διαφημίσεις σημαίνει ότι κάθε εκδοχή εμφανίζεται λιγότερες φορές.
Το Facebook αναφέρει ότι 4 στις 10 διαφημίσεις δεν βγαίνουν ποτέ από τη Φάση Εκμάθησης. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως ξοδεύεται ο προϋπολογισμός ενώ απαιτείται περισσότερος χρόνος για τη βελτιστοποίηση της διαφημιστικής καμπάνιας (που μπορεί να μην ολοκληρωθεί ποτέ), με ιδιαίτερο κόστος, μακροπρόθεσμα, για τις επιχειρήσεις.
Διαφημιστικά όρια
Το Facebook θα ταξινομήσει κάθε διαφημιζόμενο, με βάση το μέγεθός του, σε μία από τις τέσσερις ομάδες που έχει δημιουργήσει. Το μέγεθος θα καθορίζεται από τη σελίδα και τον όγκο των διαφημιστικών δαπανών της σε έναν δεδομένο μήνα και όχι με βάση τον ίδιο τον διαφημιστικό λογαριασμό. Οι ομάδες δημιουργήθηκαν με γνώμονα τις δαπάνες των Σελίδων κατά το παρελθόν έτος, με τις υψηλότερες δαπάνες να σημαίνουν και υψηλότερο όριο στον αριθμό των διαφημίσεων που μπορεί μία Σελίδα να δημιουργήσει και να «τρέξει».
- 250 Διαφημίσεις: Μικρές έως μεσαίου μεγέθους Σελίδες (Σελίδες με διαφημιστικό budget μικρότερο των 100.000 δολαρίων / υψηλότερη μηνιαία χρήση κατά τους τελευταίους 12 μήνες)
- 1.000 Διαφημίσεις: Μεσαίες έως μεγάλου μεγέθους Σελίδες (Σελίδες με διαφημιστικό budget μικρότερο των 1.000.000 δολαρίων / υψηλότερη μηνιαία χρήση κατά τους τελευταίους 12 μήνες)
- 5.000 Διαφημισεις: Μεγαλύτερες Σελίδες (Σελίδες με διαφημιστικό budget μικρότερο των 10.000.000 δολαρίων / υψηλότερη μηνιαία χρήση κατά τους τελευταίους 12 μήνες)
- 20.000 Διαφημίσεις: Μέγιστες Σελίδες (Σελίδες με διαφημιστικό budget μεγαλύτερο των 10.000.000 δολαρίων / υψηλότερη μηνιαία χρήση κατά τους τελευταίους 12 μήνες)
Οι διαφημιζόμενοι θα είναι σε θέση να δουν το όριο (ad limit) το οποίο τους έχει οριστεί μέσα από το εργαλείου Ad Limit per Page το οποίο είναι διαθέσιμο στον Ads Manager.
Εάν μια σελίδα έχει πολλούς διαφημιστικούς λογαριασμούς, τα όρια μπορούν να οριστούν από τους διαχειριστές (ή από συνεργάτη) για να αποφευχθεί η υπερβολική χρήση του αποθέματος από έναν λογαριασμό, κίνηση η οποία μπορεί να αποκλείσει έναν άλλο διαφημιστικό λογαριασμό από τη δυνατότητα δημοσίευσης νέων διαφημίσεων.
Οι διαφημιστικοί λογαριασμοί με όρια που επιβάλλονται από τη γονική σελίδα μπορούν να δουν τα όριά τους στην ενότητα «Όρια διαφημίσεων ανά σελίδα».
Εάν οι διαφημιζόμενοι προσπαθήσουν να προωθήσουν διαφημίσεις που θα υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο όριό τους, δεν θα μπορούν. Η κατάργηση ή η παύση ενεργών διαφημίσεων θα ισοδυναμεί με τη δημιουργία νέων θέσεων για την δημοσίευση νέων διαφημίσεων.
Τα διαφημιστικά όρια αφορούν στο σύνολο των διαφημίσεων που μπορούν να προβάλλονται ανά πάσα δεδομένη στιγμή. Το σύνολο θα περιλαμβάνει οποιαδήποτε διαφήμιση είναι ήδη ενεργή, αλλά θα περιλαμβάνει και οποιαδήποτε διαφήμιση τελεί υπό καθεστώς έγκρισης και δεν έχει ακόμη δημοσιευθεί.
Το Facebook προειδοποιεί τους διαχειριστές των Σελίδων να αποφύγουν την δημιουργία δεύτερης Σελίδας με σκοπό να παρακάμψουν τους νέους κανονισμούς για τρεις λόγους
- Οι δύο Σελίδες θα ανταγωνίζονται η μία την άλλη στον διαφημιστικό «αγώνα»
- Ο αλγόριθμος θα δημιουργήσει δύο διαφορετικά σετ δεδομένων αντί για ένα με ενοποιημένα δεδομένα
- Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαχειρίζονται περισσότερες από μία Σελίδες καθώς και οι δύο θα είναι συνδεδεμένες με την εταιρική ταυτότητα.
O δρόμος προς την ενοποίηση
Πρόκειται για μία ακόμη κίνηση προς τον «δρόμο της ενοποίησης». Το Facebook επισημαίνει διαρκώς ότι η πλατφόρμα διαφημίσεών του βελτιστοποιεί τον προϋπολογισμό μιας επιχείρησης πιο αποτελεσματικά όταν διαθέτει ένα μεγάλο σύνολο δεδομένων προς επεξεργασία.
Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε το θέμα και θα σας ενημερώσουμε ενδελεχώς με το επίσημο roll-out των αλλαγών.
Για όσους ενδιαφέρονται, η επίσημη ανακοίνωση είναι εδώ ενώ η σχετική Βοήθεια (help documentation) είναι διαθέσιμη εδώ.