Saturday, April 20, 2024

Τι να κάνεις αν το site σου μπει στη μαύρη λίστα της Google

Good News

Εάν η ιστοσελίδα σου έχει μπει ποτέ στη μαύρη λίστα της Google ή ανησυχείς για το ποιοι λόγοι θα μπορούσαν να σε οδηγήσουν σε μία τέτοια δυσμενή θέση, τότε, αυτό το άρθρο είναι για εσένα.

Με το παρόν blog post μας, λοιπόν, θα εξηγήσουμε τους λόγους για τους οποίους μία ιστοσελίδα μπήκε ή μπορεί να μπει στη μαύρη λίστα της Google και ποια είναι τα βήματα που πρέπει κάποιος να ακολουθήσει από εκεί και πέρα για να επαναφέρει την ιστοσελίδα του στην πλέον δημοφιλή μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως.

Γιατί η σελίδα σου μπορεί να μπει στη μαύρη λίστα της Google και τι σημαίνει για εσένα;

Η ιστοσελίδα που επισκέπτονται οι περισσότεροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο είναι η Google, η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης από την ομώνυμη εταιρεία. 

Καθημερινά, εκατομμύρια άνθρωποι πραγματοποιούν δισεκατομμύρια αναζητήσεις στην Google, ερωτήσεις στις οποίες η Google απαντά ως επί το πλείστον προσφέροντας στον τελικό της χρήστη εκείνες τις ιστοσελίδες που θεωρεί ότι προσφέρουν την πιο ικανοποιητική απάντηση.

Για να βεβαιωθεί όμως η Google πως οι επισκέπτες της δεν θα επισκεφθούν κάποια κακόβουλη ιστοσελίδα χάρη στη δική της μηχανή αναζήτησης, σκανάρει τακτικά όλες τις ιστοσελίδες που έχει στον κατάλογό της για τυχόν κακόβουλο λογισμικό (malware), ανεπιθύμητο λογισμικό, μηχανισμούς phishing και οτιδήποτε άλλο αντιβαίνει τις πολιτικές λειτουργίας της.

Αν τα σκαναρίσματα αυτά εντοπίσουν κάτι το οποίο θεωρείται ύποπτο, η ιστοσελίδα υπό διερεύνηση μπαίνει στη μαύρη λίστα της Google, δεν εμφανίζεται πλέον στις σελίδες αποτελεσμάτων (SERPs) και, κατά συνέπεια, χάνει όλη την «κίνηση» την οποία λαμβάνει χάρη στη δημοφιλή μηχανή αναζήτησης.

Ορισμένες ιστοσελίδες βασίζονται στη Google καθώς αποτελεί την κύριά τους πηγή επισκεπτών. Το να τεθούν, λοιπόν, στη μαύρη λίστα της Google δεν σημαίνει πως θα χάσουν το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών τους αλλά ταυτόχρονα τους πελάτες και τις πωλήσεις τους.

Οι 3 εκδοχές που οδηγούν το site σου στη μαύρη λίστα της Google

Πίσω στο μακρινό 2013, το CNN Money ανέφερε σε άρθρο του πως η Google υπολογίζει ότι καθημερινά μπαίνουν σε μαύρη λίστα περίπου 10.000 ιστοσελίδες. Αν, λοιπόν, η σελίδα σου τεθεί σε καραντίνα, τότε δύο πράγματα μπορούν να συμβούν:

  • Η ιστοσελίδα -και όλες οι σελίδες της- δεν θα εμφανίζονται στα αποτελέσματα της Google έως ότου το domain name αφαιρεθεί από τη σχετική λίστα
  • Οι web browsers θα εμφανίζουν ένα μήνυμα που θα ενθαρρύνει τους επισκέπτες να μην επισκεφθούν την ιστοσελίδα

Η Google έχει τρεις διαβαθμίσεις για τις ιστοσελίδες που μπαίνουν σε μαύρη λίστα:

  1. «This site contains malware»

To malware είναι ένας τύπος κακόβουλου λογισμικού και … εκτός από τον υπολογιστή σου, μπορεί να βρεθεί και στην ιστοσελίδα σου. Αν οι επισκέπτες σου «κατεβάσουν» τέτοια προγράμματα, τότε, οι υπολογιστές τους ενδέχεται να μολυνθούν, οι δημιουργοί του malware ενδέχεται να παρακολουθούν τις ηλεκτρονικές τους δραστηριότητες, να υποκλαπούν σημαντικά τους αρχεία, κωδικοί, κ.α. 

Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, πως αν η ιστοσελίδα σου περιέχει τέτοια προγράμματα ή οδηγεί σε άλλους συνδέσμους που έχουν malware, η Google θα θέσει σε μαύρη λίστα την ιστοσελίδα σου και θα ενημερώνει σχετικά οποιονδήποτε προσπαθεί να την επισκεφθεί.

Παρ’ολ’αυτά, εσύ ως ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας ενδέχεται να μην γνωρίζεις πως συμβαίνουν όλα αυτά κάτω από τη μύτη σου. Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχείς καθώς υπάρχουν λύσεις τις οποίες θα σου εξηγήσουμε στη συνέχεια του άρθρου. 

  1. «Deceptive Site Ahead»

Ιστοσελίδες με αθέμιτες πρακτικές που σχεδιάζονται με μοναδικό σκοπό να ξεγελάσουν είτε τη Google είτε τους επισκέπτες τους.

Τέτοιες ιστοσελίδες θα τις ξεχωρίσεις όταν για παράδειγμα ένα πλήκτρο αναπαραγωγής πολυμέσων (play button) σε οδηγήσει στη λήψη ενός αρχείου, ένας σύνδεσμος που θεωρητικά οδηγεί σε ένα συγκεκριμένο site και πρακτικά σε δρομολογήσει σε μια τελείως άσχετη ιστοσελίδα ή εμφανίζει διαφημίσεις που άλλα υπόσχονται και άλλα προσφέρουν. 

Όπως αντιλαμβάνεσαι, η ιστοσελίδα θα μπει στη μαύρη λίστα της Google. Αν κάτι τέτοιο ισχύει και στη δική σου περίπτωση (και δεν το έχεις κάνει ηθελημένα), τότε ενδεχομένως «πληρώνεις» τα λάθη των σχεδιαστών του site σου.

  1. «This site may be hacked»

Σε αυτή την περίπτωση, η Google θεωρεί πως δεν έχεις τον έλεγχο σε ότι κακόβουλο συμβαίνει εντός της ιστοσελίδας σου και θεωρεί πως είσαι θύμα hacking.

Για να «γλυτώσεις» από τη μαύρη λίστα, θα πρέπει να πιστοποιήσεις στη Google πως το domain σου δεν έχει γίνει hijacked και πως έχεις αφαιρέσει κάθε κακόβουλο περιεχόμενο από το site σου. 

Επίσης, αν θέλεις να μάθεις γιατί κάποιος θα χακάρει την ιστοσελίδα σου και πως θα αποτρέψεις, σου έχουμε ήδη έναν σχετικό οδηγό.

Λόγοι για τους οποίους η Google σε θέτει σε μαύρη λίστα

Ο κυριότερος λόγος για τον οποίο η Google μπορεί να θέσει την ιστοσελίδα σου σε μαύρη λίστα είναι επειδή εκείνη περιέχει επιβλαβές περιεχόμενο. 

Το κακό είναι πως μπορεί να μην είσαι σε θέση να γνωρίζεις τον ακριβές σύνδεσμο που σου δημιουργεί το πρόβλημα και κατά συνέπεια να μην ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να επιδιορθώσεις. 

Ευτυχώς, η Google θα σε ενημερώσει σχετικά.

Όμως, το επιβλαβές περιεχόμενο δεν είναι και ο μόνος λόγος που μπορεί να σε οδηγεί σε… τεχνική ποινή.

Στη συνέχεια θα διαβάσεις ορισμένους λόγους που μπορούν να σε οδηγήσουν σε δυσάρεστες καταστάσεις και μπορεί άθελά σου (ή ηθελημένα σου) να τις συντηρείς.

Bonus: Αν θέλεις να χρησιμοποιείς βέλτιστες πρακτικές, έχουμε ήδη εξηγήσει στο παρελθόν τους 48 διαφορετικούς λόγους για τους οποίους η σελίδα σου μπορεί να δεχθεί Google Penalty. Προσπάθησε να τους αποφεύγεις.

  1. Black Hat SEO

Αν εσύ, ή ο SEO Specialist που έχεις προσλάβει, χρησιμοποιήσετε αθέμιτες πρακτικές για να ανεβείτε θέσεις στα αποτελέσματα της Google, αυτό μπορεί να έχει συνέπειες για την ιστοσελίδα σου.

  1. Χρήση διπλότυπου ή copyrighted περιεχομένου

Αν άθελά σου χρησιμοποιήσεις φωτογραφίες που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα άλλων ή αν αντιγράψεις άρθρα από μία άλλη ιστοσελίδα χωρίς την σχετική άδεια, ρισκάρεις να δεχθείς ποινή. 

Έτσι, προτού προσθέσεις στην ιστοσελίδα ή το blog σου ένα άρθρο, μία φωτογραφία, ένα βίντεο ή ένα ηχητικό αρχείο, βεβαιώσου πως δεν ανήκουν σε κάποιον άλλον. 

Αν τα πνευματικά δικαιώματα των αρχείων ανήκουν αλλού και όχι σε εσένα, οι ιδιοκτήτες των αρχείων μπορούν να υποβάλλουν αναφορά στην Google και εκείνη με τη σειρά της να προβεί σε μία σειρά ενεργειών προς την ιστοσελίδα σου.

 

  1. «Your website has been hacked» ή «Your domain has been hijacked»

Τι γίνεται όταν εσύ κάνεις όλα όσα πρέπει με τον σωστό τρόπο και παρ’ολ’αυτά βλέπεις πως η ιστοσελίδα σου είναι στη σχετική μαύρη λίστα της Google;

Σε αυτό το σημείο, όλα σχετίζονται με την ασφάλεια της ιστοσελίδας σου (ένα θέμα που «πονάει» πολλούς παρόχους φιλοξενίας ιστοσελίδων που υπόσχονται φθηνά πακέτα φιλοξενίας με ελάχιστες παροχές στον τομέα της ασφάλειας).

Επειδή, λοιπόν, το θέμα ασφάλεια είναι μια καυτή πατάτα που λίγοι μπορούν να την διαχειριστούν σωστά, θα κάνω μία μικρή παρένθεση για να παινέψω το δικό μας «σπίτι».

Στη MultiHosting χρησιμοποιούμε ΟΤΙ ΠΙΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ υπάρχει για την προστασία των server μας και για να σας προλάβω, όχι, δεν είναι ούτε υπερβολή, ούτε διαφήμιση. Πολύ απλά, πήραμε την απόφαση να μην θυσιάσουμε την ασφάλεια για χάρη «οικονομικών πακέτων», ψάξαμε, βρήκαμε ποια είναι η καλύτερη λύση προστασίας και, έτσι απλά, την αγοράσαμε και ξεκινήσαμε να την ενσωματώνουμε στους servers μας. 

Για το Imunify360, όμως, θα μιλήσουμε σε επερχόμενο άρθρο μας πολύ πιο αναλυτικά. 

Για να επιστρέψω σε όσα λέγαμε για τις «χακαρισμένες ιστοσελίδες», όταν η ασφάλεια, λοιπόν, δεν είναι σε πρώτο πλάνο, ο επιτιθέμενος έχει πολύ πιο εύκολα τη δυνατότητα να εισάγει κακόβουλο λογισμικό στο site σου κάτι που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει… στη σχετική μαύρη λίστα.

 

Τι να κάνεις αν δεις τα προειδοποιητικά μηνύματα της Google 

Σε αυτό το στάδιο, δυστυχώς, πιστοποιημένα η ιστοσελίδα σου βρίσκεται σε καραντίνα από τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο.

Για να αντιστρέψεις την κατάσταση και να αποφύγεις περαιτέρω ποινές θα πρέπει να πραγματοποιήσεις τα ακόλουθα βήματα: 

      1. Επισκέψου το Google Search Console

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να ελέγξεις την ιστοσελίδα σου για θέματα ασφαλείας.

Αν η Google εντοπίσει κάποιο κακόβουλο λογισμικό, θα σε ειδοποιήσει μέσω της Google Search Console.

Συμπληρωματικά, στην καρτέλα Security Issues θα λάβεις ειδοποιήσεις για τυχόν χακαρισμένες σελίδες του site σου καθώς και σχετικές οδηγίες τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσεις.

      1. Επισκέψου το Google Transparency Report 

Σαν ένα τελικό έλεγχο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την υπηρεσία Google Transparency Report για να αναλύσεις το σύνολο των σελίδων του site σουκαι να μάθεις ποιες από αυτές πρέπει να αφαιρεθούν.

Αναλόγως των αποτελεσμάτων, κινήσου προς την επιδιόρθωση τυχόν προβλημάτων το ταχύτερο δυνατό.

Να θυμάσαι ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη αν έχεις μία ιδιαίτερα πλούσια σε περιεχόμενο ιστοσελίδα.

      1. Απευθύνσου σε εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό

Αν όλα τα παραπάνω σου φαίνονται δύσκολα να τα φέρεις εις πέρας ή δεν έχεις τις απαραίτητες γνώσεις ή χρόνο να αφιερώσεις, μπορείς πάντα να απευθυνθείς σε εξειδικευμένους τεχνικούς.

Στείλε μας e-mail ή κάλεσέ μας για να σε κατευθύνουμε σχετικά.

Σε κάθε περίπτωση, αφού ολοκληρώσεις τα δύο αυτά βήματα, θα έχεις αρκετές πληροφορίες για να εντοπίσεις τα τμήματα της ιστοσελίδας σου που σε βάζουν σε μπελάδες.

Οπότε, πλέον, ας κοιτάξουμε ποια είναι τα βήματα που πρέπει να κάνεις για να βγεις από τη μαύρη λίστα της Google.

 

Πως βγάζω το site μου από τη μαύρη λίστα της Google;

Αυτά είναι τα βασικά βήματα που συστήνουμε σε κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας να ακολουθήσει με σκοπό να βγάλει το site του εκτός της μαύρης λίστας της Google:

    • Πιστοποίηση ιδιοκτησίας του domain: Αν η Google θεωρεί πως η ιστοσελίδα σου έχει πέσει θύμα hacking, μπορεί να χρειαστεί να επιβεβαιώσεις πως συνεχίζεις να είσαι ο ιδιοκτήτης του domain name σου. Αν αποτύχεις σε αυτό το βήμα, ενδεχόμενα να χάσεις την πρόσβαση στα δεδομένα του Google Search Console και του Google Analytics.
    • Έλεγξε τα plugins: Αν η ιστοσελίδα σου έχει δημιουργηθεί με βάση το WordPress τότε κάποιο από τα πρόσθετα που χρησιμοποιείς θα μπορούσε να έχει προβληματικά JavaScript αρχεία. Σε αυτή την περίπτωση θα δεις σχετικές με το αρχείο πληροφορίες στο Google Search Console security report. Για να βεβαιωθείς πως θα αποφύγεις παραπλήσια προβλήματα στο μέλλον, αφαίρεσε πλήρως το συγκεκριμένο plugin ή τουλάχιστον το προβληματικό JS αρχείο.
    • Εγκατέστησε κάποια υπηρεσία (ή plugin) ασφαλείας στην ιστοσελίδα σου: Ένας από τους καλύτερους τρόπους να αφαιρέσεις κακόβουλο λογισμικό ή μολυσμένα αρχεία από το site σου είναι η εγκατάσταση και χρήση κάποιου plugin ή υπηρεσίας όπως το Sucuri. Μια εφαρμογή / υπηρεσία τέτοιου είδους ελέγχει περιοδικά την ιστοσελίδα σου για τυχόν μολυσμένα αρχεία τα οποία και αφαιρεί χωρίς να χρειαστεί να κάνεις κάτι εσύ.

Μόλις ολοκληρώσεις όλα τα παραπάνω βήματα, αυτό που θα πρέπει να κάνεις είναι να ελέγξεις ξανά το site σου με το Google Search Console και να επιδιορθώσεις τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν. 

Τέτοια προβλήματα θα μπορούσαν να είναι η αφαίρεση συγκεκριμένων συνδέσμων, η διαγραφή περιεχομένου πολυμέσων και άλλα. 

Επιπρόσθετα, καλό θα ήταν να τερματίσεις οποιαδήποτε Black Hat SEO δραστηριότητα, να μην τοποθετήσεις ξανά διπλότυπο περιεχόμενο και να αφαιρέσεις κάθε παραπλανητική διαφήμιση ή περιεχόμενο. 

Πλέον, θα είσαι σε θέση να βγάλεις από τη μαύρη λίστα της Google το site σου.

 

Πως να αφαιρέσεις το site σου από τη μαύρη λίστα της Google

Αφού αναλύσαμε πως θα καθαρίσεις την ιστοσελίδα σου από τυχόν κακόβουλο κώδικα και θα διορθώσεις τα προβλήματα που σε έφεραν σε αυτή τη δυσχερή θέση, ήρθε η ώρα να δούμε πως θα επαναφέρεις το site σου στη Google.

Εάν έχεις ήδη ολοκληρώσει επιτυχώς όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να έρθεις σε επικοινωνία με τη Google και να ζητήσεις να αφαιρέσουν το site σου από τη μαύρη λίστα. 

Η διαδικασία αυτή λέγεται: Submitting a security review. 

Για να το κάνεις, ακολούθησε τα εξής βήματα:

      • Συνδέσμου στο Google Search Console
      • Κάνε κλικ στο Security Issues
      • Βεβαιώσου ότι όλα τα θέματα έχουν επιδιορθωθεί. Εάν ναι, τσέκαρε το κουτάκι.
      • Κάνε κλικ στην επιλογή Request A Review
      • Εξήγησε συνοπτικά τις επιδιορθωτικές κινήσεις στις οποίες έχεις ήδη προβεί.

Όταν ολοκληρώσεις αυτά τα βήματα η Google θα επανεξετάσει την ιστοσελίδα σου και θα ελέγξει αν συμβαδίζει με τις πολιτικές της αλλά και αν το κακόβουλο περιεχόμενο έχει αφαιρεθεί όντως (ή όχι). 

Η διαδικασία αυτή μπορεί να χρειαστεί κάποιες μέρες έως ότου ολοκληρωθεί.

Αν περάσεις επιτυχώς τη διαδικασία επανεξέτασης, η Google θα αφαιρέσει το site σου από τη μαύρη λίστα της και όλα τα προειδοποιητικά μηνύματα προς τους επισκέπτες θα πάψουν να υφίστανται. 

Το site σου θα είναι ξανά διαθέσιμο στις μηχανές αναζήτησης! 

Να θυμάσαι πως είναι σημαντικό να ελέγχεις συχνά την ασφάλεια της ιστοσελίδας σου καθώς μπορείς, για πολλούς και διάφορους λόγους, να βρεθείς σε μπελάδες ξανά στο μέλλον.

Γράψε μας στα σχόλια αν έχεις περάσει ποτέ ανάλογη εμπειρία, πόσο εύκολη ή δύσκολη ήταν η επιδιόρθωση ή πρότεινέ μας το επόμενο θέμα για το οποίο θα ήθελες να γράψουμε.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Νέα άρθρα