Wednesday, October 21, 2020

Ο Πλήρης Οδηγός για Pinterest SEO

Ο πλήρης οδηγός για να βελτιστοποιήσεις την παρουσία της επιχείρησής σου στο Pinterest και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.

Good News

Transfer & Win: Μεταφέρετε τη φιλοξενία από άλλο πάροχο, στη MultiHosting, κερδίστε έως 12 μήνες δώρο

Είστε δυσαρεστημένοι από τον πάροχο φιλοξενίας της ιστοσελίδας σας; Η Υποστήριξη που σας παρέχουν δεν είναι αυτή που σας υποσχέθηκαν; Βρεθήκατε μπροστά σε ψιλά γράμματα και...

Αναβάθμισε από Free Hosting σε SSD Δelta Hosting και Κέρδισε 50% Έκπτωση!

Έχεις επιλέξει Δωρεάν Hosting για το domain σου στη MultiHosting; Ε τότε μήπως ήρθε η στιγμή να αναπτύξεις τη σελίδα σου και...

Νέο Φοιτητικό Πακέτο Hosting!

Είσαι Φοιτητής; Η MultiHosting πρόσθεσε ένα Νέο Super Πακέτο Hosting αποκλειστικά για φοιτητές. Στείλε μας την φοιτητική σου ταυτότητα και απόλαυσε μια εξαιρετική εμπειρία Hosting...

Black Friday… Ready και το 2019!

Η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, ή αλλιώς η γνωστή πλέον σε όλους Black Friday είναι και πάλι προ των πυλών. Παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια...

Το Pinterest συχνά θεωρείται ως πλατφόρμα που θα ανατρέξει κανείς για να συνταγές ή ιδέες διακόσμησης χώρων, είναι επίσης ένα πολύ ισχυρό εργαλείο ψηφιακού marketing, γεγονός που καθιστά το Pinterest SEO ιδιαίτερα σημαντικό.

Περισσότεροι από 416 εκατομμύρια χρήστες επισκέπτονται το Pinterest κάθε μήνα για να εξερευνήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τις ιδέες που λατρεύουν. Και παρόλο που μπορεί να πιστεύετε ότι το Pinterest ανήκει στην οικογένεια των κοινωνικών δικτύων, αποτελεί επίσης μία πολύ ισχυρή μηχανή αναζήτησης.

Και καθώς τo Pinterest έχει γίνει η κύρια πηγή εσόδων από κοινωνικά δίκτυα για πολλές επιχειρήσεις, κυρίως, ηλεκτρονικού εμπορίου, θα ήταν σημαντική παράλειψη να μην αξιοποιήσετε τις δυνατότητες που σας παρέχει για να επεκτείνετε την επιρροή σας στο Διαδίκτυο.

Πρόσφατα το Pinterest ρώτησε τους χρήστες της πλατφόρμας: πως χρησιμοποιείτε την σελίδα (σ.σ. pinterest.com) για να ψωνίσετε; Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το Pinterest επηρεάζει τους χρήστες ως προς το τι αγοράζουν, ποια brands επιλέγουν και πόσα χρήματα ξοδεύουν. Δείτε ορισμένα αξιοσημείωτα στατιστικά:

  • Το 72% των χρηστών αναφέρει πως το Pinterest τους εμπνέει να ψωνίσουν όταν προηγουμένως δεν έψαχναν για κάτι συγκεκριμένο.
  • Το 70% ανακαλύπτει νέα προϊόντα στο Pinterest
  • Το 90% δήλωσε ότι το Pinterest τους βοηθά να επιλέξουν τι να αγοράσουν.
  • Το 78% λέει πως είναι χρήσιμο να βλέπουν περιεχόμενο από τα brands (που τους αρέσουν) στο Pinterest
  • Το 66% αγοράζει προϊόντα αφού δει τα pins ενός brand 
  • Το 59% χρησιμοποιεί το Pinterest για να μάθει περισσότερες πληροφορίες για τις αγορές του.

Με αυτά τα στατιστικά κατά νου, ελάτε να γνωρίσουμε καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν στο Pinterest, πως ο αλγόριθμος του Pinterest δουλεύει και πως θα εκμεταλλευτείτε το Pinterest SEO.

Πώς Λειτουργεί ο Αλγόριθμος Αναζήτησης του Pinterest;

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ως χρήστης του Pinterest μπορείτε να αποθηκεύσετε ή να «καρφιτσώσετε» (pin) οποιαδήποτε φωτογραφία βρείτε online. Δημιουργώντας διαφορετικούς πίνακες (boards) και κατηγοριοποιώντας τις συλλογές σας, μπορείτε να συγκεντρώσετε και να οργανώσετε με απλό τρόπο τις πληροφορίες που σας ενδιαφέρουν. Οι περισσότερες εικόνες, όταν καρφιτσώνονται, συνδέονται με τους αρχικούς ιστότοπους από τους οποίους προέρχονται.

Ας πούμε ότι ψάχνετε για μία νέα συνταγή πίτσας. Μπορείτε πολύ εύκολα να χρησιμοποιήσετε την αναζήτηση για αυτή τη συγκεκριμένη φράση στο Pinterest και να πλοηγηθείτε σε πολλά αποτελέσματα για συνταγές πίτσας. Όταν βρείτε την συνταγή που σας ενδιαφέρει, μπορείτε να την αποθηκεύσετε στο δικό σας board, καθιστώντας το ορατό σε όσους σας ακολουθούν.

Όμως, πως ξέρει το Pinterest ποιο περιεχόμενο να σας δείξει όταν ψάχνετε για κάτι; Υπάρχουν 4 κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης:

    1. Η ποιότητα της ιστοσελίδας (domain quality)
    2. Η ποιότητα του pin (pin quality)
    3. Η ποιότητα του λογαριασμού που έκανε το pin (pinner quality)
    4. Η συνάφεια (topic relevance)

Τι σημαίνει κάθε ένα από αυτά;

Domain Quality: Το domain quality αναφέρεται σε αυτό που το Pinterest θεωρεί ως ποιότητα του ιστότοπού σας. Το Pinterest γνωρίζει πόσα στοιχεία καρφιτσώθηκαν από τον ιστότοπό σας. Φροντίστε, λοιπόν, να καρφιτσώνετε με συνέπεια, να ενεργοποιήσετε rich pins στο λογαριασμό σας και να δημιουργείτε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που να οδηγεί όσους σας ακολουθούν να θέλει να αλληλεπιδράσει μαζί του (engagement).

Pin Quality: Το Pinterest καθορίζει την ποιότητα ενός pin από τη φρεσκάδα, τη δημοτικότητά του και το μέγεθος του engagement που λαμβάνει. Το Pinterest παρακολουθεί όλες τις εμφανίσεις του pin σας. Για παράδειγμα, εάν υπάρχει ένα pin στο board σας και κάποιος άλλος το μοιραστεί σε δικό του board, το Pinterest θα μετρήσει το engagement για κάθε εκδοχή Βελτιώστε την ποιότητα των pin σας δημιουργώντας ελκυστικά γραφικά και περιεχόμενο που θα θέλουν να μοιραστούν οι χρήστες.

Pinner Quality: Το Pinterest αξιολογεί πόσο ενεργός είστε και αν το περιεχόμενό σας είναι καλώς αποδεκτό με σκοπό για να εκτιμήσει τη συνολική ποιότητά σας ως δημιουργός περιεχομένου. Βελτιώστε την ποιότητά σας ως pinner κοινοποιώντας δημοφιλές περιεχόμενο, αυξάνοντας τις αποθηκεύσεις σας και αλληλεπιδρώντας με τους ακόλουθους σας.

Topic Relevance: Η συνάφεια του θέματος αναφέρεται στις λέξεις-κλειδιά. Όπως και με τον τρόπο λειτουργίας του Google, οι λέξεις-κλειδιά επηρεάζουν αυτό που εμφανίζεται στην αναζήτηση στο Pinterest.

Pinterest SEO: To Pinterest ως Μηχανή Αναζήτησης

Αφού χρησιμοποιείτε τη μηχανή αναζήτησης του Pinterest για να στείλετε τους χρήστες της πλατφόρμας στην δική σας ιστοσελίδα, θα σας ενδιέφερε να μάθετε περισσότερα για το Taste Graph και πως αυτό συνδράμει στην καλύτερη στόχευση.

Το Pinterest Taste Graph λανσαρίστηκε το 2017 και η περιγραφή του αναφέρει:

Κατανοώντας την εξέλιξη του γούστου, των προτιμήσεων και των ενδιαφερόντων των χρηστών, το Pinterest Taste Graph συνδέει τα εκατομμύρια ανθρώπων στο Pinterest με τις εκατοντάδες δισεκατομμύρια νέες ιδέες που είναι κατάλληλες για αυτούς. Είναι ο τρόπος με τον οποίο αναδεικνύουμε τις τέλειες ιδέες για κάθε Pinner, βοηθώντας τους να βρουν νέες ιδέες για να αγαπήσουν καθώς προχωρούν και προγραμματίζουν τη ζωή τους.

Το Pinterest πέρασε χρόνια βελτιώνοντας την κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών και μετατρέποντάς αυτά τα δεδομένα σε έναν σημαντικό πόρο για τις επιχειρήσεις.

Αρκετές επιχειρήσεις μπόρεσαν να αξιοποιήσουν το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο για να οδηγήσουν περισσότερους επισκέπτες στις ιστοσελίδες τους. Ο Ben Silbermann, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Pinterest, μιλώντας αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της μηχανής αναζήτησης: «Δίνουμε στους ανθρώπους εργαλεία που τους επιτρέπουν να οργανώνουν τις πληροφορίες με τρόπο που έχει νόημα για τους ίδιους και για άλλους ανθρώπους».

Για να εκμεταλλευτείτε, λοιπόν, την πλατφόρμα, θα πρέπει να δείξετε στο Pinterest ότι τα Pins σας σχετίζονται με τους όρους (λέξεις – κλειδιά) που αναζητούν οι χρήστες. Η συνάφεια, με την οποία ασχοληθήκαμε πριν, ουσιαστικά αναφέρεται στο πόσο πολύ ταιριάζει το Pin σας στα ενδιαφέροντα του κοινού, στο πιο πρόσφατο ιστορικό αναζητήσεων αλλά και στις αναζητήσεις αυτές καθαυτές. 

Η ομάδα μηχανικών του Pinterest μοιράστηκε στο Medium μία γενική εικόνα του τρόπου με τον οποίο εξάγουν keywords από τις εικόνες και τις εκχωρούν στα εκάστοτε Pins. Το Pinterest εκχωρεί στα Pins keywords (λέξεις-κλειδιά) τα οποία ονομάζει annotations (σχόλια) και τα οποία αποτελούνται από μία έως έξι λέξεις. Στη συνέχεια αξιολογεί (pinterest match confidence score) την συνάφεια του Pin σας με αυτά τα keywords βασιζόμενο τόσο στην ποιότητα των πληροφοριών που έχουν εξαχθεί (τα keywords που βασίζονται σε κείμενο βαθμολογούνται υψηλότερα) όσο και στο πόσες φορές εμφανίζεται το εκάστοτε keyword.

Πως να Βελτιστοποιήσετε τα Pinterest Boards σας

Δημιουργήστε με στρατηγική τα Pinterest Boards και καρφιτσώστε ξανά και ξανά σχετικό περιεχόμενο ώστε να δημιουργήσετε μία ισχυρή παρουσία στο κοινωνικό δίκτυο. 

Για όσους από εσάς αναρωτιούνται «μα πως ξέρει το Pinterest πως να συγκρίνει», η απάντηση είναι απλή: με λέξεις-κλειδιά. Όπως στο Search Engine Optimisation της ιστοσελίδας, έτσι και στο Pinterest SEO θα πρέπει να συμπεριλάβετε keywords στα ονόματα των Boards σας, στις περιγραφές τους καθώς και στις περιγραφές κάθε φωτογραφίας που κάνετε Pin. Με αυτό τον τρόπο λέτε στο Pinterest πως να ταξινομήσει τα Pin σας και το περιεχόμενό τους. 

Για να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας, θα πρέπει να κάνετε Keyword Research. Κάντε διάφορες αναζητήσεις στο Pinterest για όρους που είναι σχετικοί με το κοινό σας και τον τύπο της επιχείρησής σας. Καθώς πληκτρολογείτε, το Pinterest θα σας προτείνει αυτόματα μία ποικιλία διαφορετικών όρων. Σημειώστε τους όρους αυτούς και εισάγετε τους πλέον σχετικούς από αυτους στις περιγραφές των Pin σας, στους τίτλους των Boards σας, στις περιγραφές των εικόνων, κ.ο.κ. 

Επίσης, καλό θα ήταν να κάνετε χρήση κατάλληλων hashtags.

Pinterest και Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Το Pinterest απλοποιεί την εμπειρία των online αγορών διευκολύνοντας την αναζήτηση προϊόντων. Αν ο στόχος σας είναι να πουλήσετε στο Pinterest, δημιουργήστε έναν Pinterest Business Account ο οποίος συνοδεύεται από εξατομικευμένη υποστήριξη, δημιουργικές στρατηγικές και καθοδήγηση.

Ένα business account σας δίνει, επίσης, πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία (analytics) και τη δυνατότητα να διαφημιστείτε. Καθώς προσθέτετε περισσότερο περιεχόμενο στον λογαριασμό σας, θα είστε σε θέση να δείτε πιο αναλυτικά δεδομένα αναφορικά με τις προβολές των Pins σας και το engagement τους.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας για τους χρήστες του Pinterest. Σκεφτείτε τους επισκέπτες σας που ενδεχομένως να θέλουν να κάνουν Pin προϊόντα σας στα Boards τους. 

Ξεκινήστε με το να προσθέσετε το Pinterest tag στην ιστοσελίδα σας για να μπορείτε να καταγράψετε τα conversions σας. 

Επίσης, προσθέστε κουμπιά κοινοποίησης στις σελίδες των προϊόντων σας. Μία τέτοια κίνηση ενθαρρύνει τους επισκέπτες σας να σας ακολουθήσουν στο Pinterest και να μοιραστούν τα προϊόντα σας στα δίκτυά τους.

Pinterest και Διαφημίσεις

Το Pinterest προσφέρει μία ποικιλία διαφορετικών τύπων διαφημίσεων για κάθε πιθανό στόχο που έχετε. Ακολουθούν ορισμένοι τύποι διαφημίσεων που αξίζει να γνωρίζετε:

    • Standard: Κάθετη ή τετράγωνη εικόνα
    • Video
    • Shopping: Buyable pins που επιτρέπουν στον χρήστη να αγοράσει άμεσα το εικονιζόμενο προϊόν
    • Carousel: Ο χρήστης μπορεί να δει (swipe) πολλές εικόνες σε ένα Pin
    • Collections

Επιλέξτε εκείνον τον τύπο διαφήμισης που συνάδει περισσότερο με την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, εάν η εταιρεία σας προσφέρει μια υπηρεσία ή εμπειρία, οι συλλογές (Collections) είναι πιθανότατα ο πιο κατάλληλος τύπος διαφήμισης.

Για όσους ενδιαφέρεστε, η Jess Bahr έχει ένα Pinterest Board με διάφορα παραδείγματα διαφημίσεων το οποίο μπορείτε να δείτε.

Τέλος, για να κατανοήσετε την προοπτική επιτυχίας που μπορείτε να έχετε χάρη στις διαφημίσεις του Pinterest, θα αναφερθούμε στο Success Story της BlendJet η οποία είδε τις πωλήσεις των blender της να διπλασιάζονται. 

Η εταιρεία στράφηκε στο Pinterest δημιουργώντας μια εξαιρετικά επιτυχημένη οπτικά διαφημιστική καμπάνια που υπογράμμιζε τη φορητότητα, την ευελιξία και τον σχεδιασμό των blender της. Οι video διαφημίσεις της έδρασαν σαν δωρεάν δοκιμές των προϊόντων της δείχνοντας ουσιαστικά πως δουλεύει το blender. 

Πλέον, οι διαφημίσεις της εταιρείας έχουν 8πλάσια απόδοση επένδυσης (ROI)!

Συμπερασματικά

Ενώ το Pinterest SEO μπορεί να σας φανεί δύσκολο στην αρχή, είναι εύκολο να το εφαρμόσετε μόλις το κατανοήσετε.

Αν ψάχνετε μία αποδεδειγμένη μέθοδο για να αυξήσετε την προβολή και την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας ή να αυξήσετε τον αριθμό των επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας, τότε το Pinterest αξίζει τον κόπο και τον χρόνο σας.

Θυμηθείτε πως πάνω από 400 εκατομμύρια χρήστες επισκέπτονται το Pinterest κάθε μήνα με το 90% των επισκεπτών αυτών να διαμορφώνει τις απόψεις του ως προς τις αγορές που θα κάνει εντός της πλατφόρμας.

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -

Νέα άρθρα

Διορθώθηκε το 99% των mobile-indexing και canonicalization bugs της Google

Η Google δημοσίευσε ακόμη μία ενημέρωση σχετικά με τα προβλήματα στα mobile-indexing και canonicalization (τον τρόπο με τον οποίο, δηλαδή, η Google εντοπίζει και διαχειρίζεται...

WP Bakery Page Builder 6.4: Κενό ασφαλείας εκθέτει εκατομμύρια sites

Η είδηση; Ερευνητές ανακάλυψαν κενό ασφαλείας στον WP Bakery Page Builder το οποίο επιτρέπει σε επιτιθέμενους χρήστες να εισάγουν κακόβουλο JavaScript κώδικα σε σελίδες...

Google Penalty: 48 λόγοι που το site σου το αξίζει

H Google έχει θέσει εαυτόν σε αποστολή που δεν επιδέχεται συμβιβασμούς. Θέλει να προσφέρει στους χρήστες της πρόσβαση σε ακριβείς πληροφορίες, σε μοναδικό περιεχόμενο και...

Καλύτερο CMS: 9 Λόγοι για να διαλέξεις το Joomla

Είτε είστε ένα web agency, είτε είστε ένας freelance web developer, ενδεχόμενα ψάχνετε το καλύτερο CMS που ταιριάζει ιδανικά στις ανάγκες των πελατών σας. ...

Τι είναι το WordPress; Οδηγός για αρχάριους

Εάν για κάποιο λόγο διαβάζεις αυτό το άρθρο, δεν αναρωτιέσαι μόνο τι είναι το WordPress αλλά σίγουρα σκέφτεσαι να φτιάξεις μία ιστοσελίδα και δεν...