Friday, April 26, 2024

Γιατί το e-shop μου είναι αργό;

Good News

Τα τελευταία χρόνια το διαδίκτυο έχει γίνει γρηγορότερο, τόσο επειδή περισσότεροι άνθρωποι έχουν πλέον πρόσβαση σε ευρυζωνικές συνδέσεις όσο και επειδή οι προσδοκίες των χρηστών σχετικά με τις επιδόσεις και την απόδοση των ιστοσελίδων έχουν αυξηθεί.

Ακόμη και η Google χρησιμοποιεί την ταχύτητα μίας ιστοσελίδας ως κριτήριο κατάταξης.

Όμως, τι συμβαίνει με τις ιστοσελίδες του ηλεκτρονικού εμπορίου; Έχουν γίνει ταχύτερες;

Αν και εσείς αναρωτιέστε «γιατί το e-shop μου είναι αργό;», συνεχίστε με την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Παραδόξως, λοιπόν, ο μέσος χρόνος φόρτωσης μίας e-commerce ιστοσελίδας φαίνεται να έχει αυξηθεί και σε ορισμένες περιπτώσεις να ανεβαίνει έως και τα 7,36 δευτερόλεπτα. 

Αναλογιστείτε, δε, και το εξής στατιστικό στοιχείο: μία επιχείρηση χάνει περίπου το 25% των online επισκεπτών της αν η ιστοσελίδα της χρειάζεται περισσότερα από 4 δευτερόλεπτα για να «φορτώσει». 

Κατά συνέπεια, εκτός αν η επιχείρησή σας λέγεται Amazon και οι επισκέπτες σας θα σας περιμένουν ούτως ή άλλως, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ενδέχεται να χάνει ένα πολύ μεγάλο τμήμα των επισκεπτών του επειδή η ταχύτητά του είναι πολύ χαμηλή.

Στο άρθρο αυτό θα εξηγήσουμε ορισμένες από τις αιτίες που ενδεχομένως δυσκολεύουν την ηλεκτρονική ζωή της επιχείρησής σας:

Ένας μέτριος πάροχος υπηρεσιών web hosting

Όταν έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αυτό συχνά σημαίνει πως θα πρέπει να είστε σε θέση να υποστηρίξετε «εκρήξεις» επισκεπτών τις οποίες δεν μπορείτε να είστε πάντοτε σε θέση να προβλέψετε, να φιλοξενείτε μεγάλες ποσότητες δεδομένων, να προσφέρετε multimedia περιεχόμενο στους επισκέπτες σας, κ.α.

Κατά συνέπεια, η εταιρεία που χρησιμοποιείτε ως πάροχο υπηρεσιών web hosting θα πρέπει να είναι:

  • Αξιόπιστη: Καλοί χρόνοι uptime, servers υψηλών επιδόσεων, κ.τ.λ.)
  • Ευέλικτη: Να είστε σε θέση να διαμορφώσετε κατά βούληση τις ρυθμίσεις που σας ενδιαφέρουν)
  • Δίπλα σας: Όταν έχετε ανάγκη υποστήριξης σε τεχνικά θέματα που σας απασχολούν

Κάτι ακόμη που θα ήταν καλό να λάβετε υπόψη σας είναι πως θα ήταν καλό να έχετε μία dedicated IP διεύθυνση για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. 

Μία dedicated IP μπορεί να σας διασφαλίσει ταχύτερους χρόνους απόκρισης σε στιγμές υψηλής επισκεψιμότητας.

Σημείωση: Αν η ιστοσελίδα σας χρησιμοποιεί SSL Πιστοποιητικό, αυτό σημαίνει πως ενδέχεται ήδη να έχετε μία dedicated IP διεύθυνση.

Ένα λογισμικό περιορισμένων δυνατοτήτων

Πρώτα από όλα, είναι πολύ σημαντικό να καταλάβετε πως ορισμένα λογισμικά δημιουργίας ιστοσελίδων (ή CMS) κατασκευάστηκαν για γενική χρήση ενώ άλλα έχουν δημιουργηθεί ειδικά για τις ανάγκες ενός e-shop. 

Για παράδειγμα: 

  • To WordPress ξεκίνησε ως πλατφόρμα blogging
  • Το Drupal για γενική χρήση
  • Το Magento για χρήση σε ηλεκτρονικά καταστήματα

Κατά συνέπεια, ορισμένα content management systems ενδεχομένως να μην αποτελούν ιδανική επιλογή για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή μπορεί να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν με επάρκεια όταν η επισκεψιμότητά σας παρουσιάζει ιδιαίτερη άνοδο. 

Αυτό σημαίνει πως ένα λογισμικό ειδικά φτιαγμένο για τις ανάγκες ενός e-shop είναι πάντα η βέλτιστη λύση; Όχι απαραίτητα. Στο τέλος, η επιλογή του λογισμικού που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά του ηλεκτρονικού σας καταστήματος έχει να κάνει με τις ανάγκες του τελευταίου. 

Η απουσία του Browser Caching

Τι είναι το browser caching; Φανταστείτε πως θέλετε να επισκεφθείτε μία βιβλιοθήκη και ο βιβλιοθηκάριος έχει ένα βιβλίο που ο κόσμος ζητά πολύ συχνά ακριβώς μπροστά του, στο πιο κεντρικό γραφείο – σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα που βρίσκονται αρχειοθετημένα και ταξινομημένα σε διάφορους χώρους της βιβλιοθήκης.

Κάθε ιστοσελίδα έχει στατικό περιεχόμενο, όπως φωτογραφίες, αρχεία stylesheets, και άλλα, τα οποία μπορούν να «κασαριστούν» (αποθηκευτούν) στον browser του εκάστοτε επισκέπτη για περαιτέρω (και/ή μελλοντική) χρήση. 

Αυτού του είδους το περιεχόμενο είναι συνήθως κοινό για όλες τις σελίδες ενός site και δεν τροποποιείται συχνά. 

Η χρήση αυτής της τεχνολογίας επιτρέπει στους browsers να ανακτούν τοπικά τα αρχεία που χρειάζονται και να μην ανατρέχουν στον server σας κάθε φορά που οι επισκέπτες σας μετακινούνται από μία σελίδα στην άλλη ή επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας ξανά μετά από 10 λεπτά. 

Η μη χρήση Gzip Compression

Μη σας ξενίζει ο όρος καθώς πρόκειται για ένα must-have σε κάθε site.

Η συγκεκριμένη λειτουργία επιτρέπει στoν server σας να συμπιέζει τα αρχεία της ιστοσελίδας σας προτού τα αποστείλει στον browser του εκάστοτε επισκέπτη σας. 

Μειώνοντας τον όγκο των δεδομένων που πρέπει να αποστείλει ο σέρβερ στον επισκέπτη, μειώνεται ο χρόνος φόρτωσης της ιστοσελίδας σας.

Η γρήγορη απόκριση σημαίνει «όχι πια χαμένοι πελάτες» και σας καθιστά μία ιδιαίτερα αγαπητή ηλεκτρονική επιχείρηση στα μάτια της Google καθώς, όπως προαναφέραμε, οι ταχύτεροι χρόνοι απόκρισης σημαίνουν και καλύτερες θέσης κατάταξης. 

Σύμφωνα με την Google, δε, η χρήση του Gzip Compression μπορεί να μειώσει το μέγεθος των αρχείων σας έως και 70%. 

Οι  υπερμεγέθεις φωτογραφίες

Σύμφωνα με έρευνες, περίπου 1 στα 2 ηλεκτρονικά καταστήματα δεν μπαίνει στον κόπο να συμπιέσει και να βελτιστοποιήσει τις φωτογραφίες του. 

Και φυσικά, όσο μεγαλύτερη είναι η φωτογραφία, τόσο πιο δύσκολη είναι η φόρτωσή της στον browser του χρήστη. Το χειρότερο; Ποια ιστοσελίδα έχει μόνο μία φωτογραφία; 

Προφανώς, αυτού του είδους τα προβλήματα διορθώνονται, απλώς, σε ορισμένες περιπτώσεις, η βελτιστοποίηση της φωτογραφίας πρέπει να γίνει πριν καν η τελευταία μεταφορτωθεί στην ιστοσελίδα σας.

Μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τις φωτογραφίες χειροκίνητα και μόνοι σας με ένα πρόγραμμα όπως το Adobe Photoshop (αν ξέρετε ποιες παραμέτρους να τροποποιήσετε) ή να χρησιμοποιήσετε ένα πρόγραμμα βελτιστοποίησης φωτογραφιών που θα κάνει τη δουλειά για εσάς, όπως:

    • ImageOptim [macOS μόνο]
    • Riot [Windows μόνο]
    • TinyPNG [online]

Συνήθως, οι φωτογραφίες σας θα γίνουν μικρότερες καθώς:

    • Θα αφαιρεθούν τα μη απαραίτητα χρώματα από την παλέτα
    • Θα μετατραπούν σε σωστά πρότυπα (χρησιμοποιήστε PNG για γραφικά, jpeg για πλούσιες σε χρώματα φωτογραφίες και gif για κινούμενες εικόνες)
    • Θα αφαιρεθούν τα meta data
    • Θα χρησιμοποιηθεί μία μέθοδος συμπίεσης του περιεχομένου
    • Πως θα μετρήσετε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας

Έλεγχος Ταχύτητας Ιστοσελίδας

Αφού φροντίσετε να φιλοξενείτε την ιστοσελίδα σας σε έναν αξιόπιστο πάροχο επαγγελματικών υπηρεσιών web hosting, επιλέξετε το καταλληλότερο λογισμικό για τις ανάγκες σας και φροντίσετε τις τεχνικές λεπτομέρειες στις οποίες αναφερθήκαμε πιο πάνω, ήρθε η ώρα να ελέγξετε την ταχύτητα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Υπάρχουν πολλές εξαιρετικές και δωρεάν επιλογές για να μετρήσετε τις επιδόσεις της ιστοσελίδας σας. Εμείς χρησιμοποιούμε τις εξής: 

Πείτε μου στα σχόλια του άρθρου τις επιδόσεις της δικής σας ιστοσελίδας και θα σας πω τι πρέπει να διορθώσετε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Νέα άρθρα